Policija
— ада —
„због чега су у тој побуни могли играти велику улогу матрова, жоји су били у почетку највеће присталице бољшевика, од- ' лучно се борили, да дође „диктатура“, те су имали назив „украс и понос руске пролетерске револуције“...
Ш
Имамо даље разговоре и тврђења, да је са новом ером дошла у Русију „револуционарна законитост“ и да у ствари Русија еволуционише у правцу правног и демократског др"жавног уређења, и ако са изменама и оригиналним особинама. Треба да и све то добро претресемо.
Пре свега треба назначити, да не може постојити у опште никаква револуционарна законитост, јер то је са правног гледишта потпуно бесмислен термин. Свака револуција, ако је победила, преуређује и ништи у већој или мањој мери основе ранијег државног и друштвеног уређења и доноси нове законе који теже да учврсте и поставе на правни темељ све остварене промене. Ако је то свршено и ако нови закони одговарају оним тражењима, који постоје према појму „закон“ у "свакој т. 38. правној држави, тада имамо у држави закона. шост; ако тога нема, нема ни законитости, Али револуционарна законитост је соптафсно !п адјесто, јер све што је револуциднарно не може ла буде у исто време и законшто. Снажност и животна снага правних норми у вредности (као што је још у току прве руске револуције 1905 године перфектно забележио у својем горе споменутом нацрту Евг. Симицки) свагда се базира на чврстини и непоколебљивости права и на чувању његовог ауторитета. Међутим у току оштрих и бурних момената сваке револуције постојећи правни ред свагда има пукотине и руши се, те ауторитет права пада због тога се по некад чак и појам револуције дефинише као више мање трајна „велика непослушност“ или „велико непокоравање законима“.)
Можемо дакле, да се више не занимамо револуционарном законитошћу, већ треба да испитамо, да ли постоји у Русији законитост у опште и да ли уређење Русије одговара појму, правне државе.
Да би се признало, да у држави заиста постоји законитост, потребно је да закон буде основни регулатор живота,
5) 8. подробн. Чубиански; „криза права и морала“, стр. 4,