Policija

— 136 —

све људске радње и поступци, који се односе на задовољење или надражај полнога нагона, а које друштво има рачуна да забрани у иншересу заштите морала, здравља. брака и свешшње брачног живота.)

2. Сад настаје питање: шта се има разумети под блудом у законском смислу те речи, т. |. које је значење законодавац дао изразу „блуд учини“, јер од одговора на то питање зависи, не само инкримисање стварне обљубе, њего и инкримисање извесних људских радњи и поступака, којима се хоће да постигне задовољење или надражај полног нагона, као пуо су скотолоштво, педерастија и томе слично. По свем; судећи, српски законодавац под блудом у овом случају разуме само обљубу, тд. природни полни сношај између два лица разнога пола, а не и оне друге, горе поменуте перверзне, радње. Да је то тако, види се по томе, прво, што је овај израз — „блуд учини“ позајмљен из Душанова Законика) а он тамо значи само обљубу и ништа више, и друго, што се у принципу 34брањује само противприродан блуд између лица мушког пола,

а не и између лица разнога пола, јер се у 5 206. к. 3. изрично

вели: „Противприродан блуд, како између лица мушког пола, тако и скотолоштво да се казни“, дакле ништа се не говори о противприродном блуду над женским лицима. Из тога пак излази, да против природан блуд између лица разнога пола није противправан, па следствено не може сачињавати ни елеменат макојег кривичног дела. Зато ако удата жена учини противприродан блуд са неким трећим лицем мушког пола онда по општа усвојеном принципу: пшит сттеп зе јесе неће бити никаквог кривичног дела, па ни браколомства.“)

Исто тако неће бити браколомства ни онда, ако удата жена.

изврши скотолоштво са каквом животињом мушког пола, јер се из законског текста „ко с тшуђом женом блуд учини да се казни“ јасно види. да је законодввац имао у виду само полне

1) За друга значења и опширније види; М!. Ма тате, Рпнпоз! ха ћгуа5! ргаупо-ромјезт гјестик, Зу. 1, 1908, род „Ба“, и Кјесик ћгуаћзкога Ш згр5кора јемка. !гдапје Јисозомепзке Акадепије Хпапозн + Отје ов! и 2агтеђи, род „Ба“.

) Уп. 5 196. садашњег каз. зак. и чл. 54 Душанова Законика (Новаковићево издање од 1888).

8) Тако Живановић, 5 31, |, батсоп, п. 7.