Policija
— 213 —
да контролише вршење свију права, па и права исправке. Са признавањем контроле суда оно неће ништа изгубити; постићи ће се да се оно социалније врши и да се смањи број шикана. А то није мали резултат.
Миханло Константиновић.
ИЗВРШЕЊЕ ОПШТИНСКОГ БУЏЕТА.
_У једном од прошлих бројева“) изложили смо главне линије, којих се треба држати приликом састава и израде једног општинског буџета у опште. Том приликом, због разнсврсних законодавства која важе на територији наше државе, па према томе, и разноврсности у администрацији општинској, нисмо се могли упуштати у детаље овог важног посла. Задржали смо се само на општим принципима, који се по буџетском праву морају применити код израде сваког општинског буџета.
Као допуну поменутом излагвњу о саставу и изради општинских буџета, изложићемо овде главне линије којих се треба и мора држати општински суд при извршењу дефинитивно одобреног буџета, пошто се са истих разлога не можемо ни овог пута упустити у детаље, о којима ће бити говора када од надлежних буде утврђена и спроведена једнообразност у овом послу.
Када општински суд од надлежне власти прими дефинитивно одобрени буџет, који од шога момента за њега Постаје закон, преко чијих граница он несме прекорачити, а да за себе не сшвори материјалну и кривичну одговорност, онда он приступа његовом извршењу, онако како је одобрен.
У извршењу општинског буџета, општински органи имају две улоге: једну која се зове наредбодавна и другу која се зове рачунополагачка. Наредбодавац је председинк општине, сам или са два кмета, који са њим заједно потписују решење или налог за исплату. Рачунополагач је лице које рукује
%) В. у Полицији за 1926. год. Бр. 21—22 чланак О буџетима само„унравних тела.