Policija

ту А,

за терор, али правде више не би било, а права појединаца била би лишена сваке гарантије према грађанима који би посредно или непосредно суделовали у власти, У суду би постојала, као и у скупштини, већина и мањина, победиоци и побеђени, и за донашање пресуде не би се испитивала. природа захтева, већ каквоћа онога који захтева. Нема сумње да непокретност није довољна да се спрече сличне несреће, али она чини Јаку препреку за јакобински дух; она онемогућава да се претури судијски кор који чува своје традиције и предаје, намеће их, ново-дошлима. Судијски кор задржава исти престиж, постизава иста поштовања, зато што се код њега налазе велика знања и апсолутна независност, који су прве потребе слободног народа“. (25501 зиг !а зерагаџоп адез ропмош«, 1881. стр. 501.—502.).

У принципу и по декрету од 1926. међу-департмански префектурски савети функционишу колегијално. Но декрет је ипак покушао да системом колепијалног суда комбинује систем појединачног судије. Он наиме прописује у свом члану 8. да ће у сваком међу-департманском као и сенском префектурском савету председник одредити једног или више (саветника, жоји ће на основу делегације од стране савета и без интервенције владиног комесара решавати предмете који су у декрету лимитативно набројани. (Он то може чинити како у седишту савета „тако и у префектурском месту где се спор појавио. Но против одлуке тог саветника остаје отворени пут за жалбу на Државни Савет. Разуме се да су случајеви, за које је у декрету прописано да ће их решавати. само један саветник „такве природе да се на њих може применити систем појединачног судије без да се треба бојати да ће одатле настати какве незгоде; нарочито када јен против пресуде појединачног судије могућа жалба на Државни Савет. Но у декрету је ипак предвиђено да се предмет, који се налази пред појединачним саветником, може у свако доба пре донашања пресуде уступити савету на решавање, и то било по захтеву председника било на основу одлуке самог тог саветника. Морамо још споменути да де-

крет дозвољава председнику савета и самом савету да одреде једног саветника са задатком да врши анкете и све друге: истражне мере или у неком другом седишту префектуое у