Povlačenje srpske vojske ka primorju i osnivanje "intendantske baze" u Draču i Skadru

43

веза била неопходна, јер је засецала у животно питање војске“) Али зато саградисмо журно железничку пругу Ниш-Књажевац-Зајечар, и још непуштену у саобраћај отеше нам је Бугари да би је за време окупације они искоришћавали, а по евакуацији источне Србије и сасвим опљачкали. То је резултат наше саобраћајне политике.

У оној забуни од притиска мучних октобарских дана, када је била наступила општа забринутост и нека врста тајанствене неодлучности, ишчилело је из дневне евиденције свију нас једно веома тугаљиво питање, које нам ни до данас није расветљено. Управо питање за које се не зна да ли се налазило у политичком плану наше државне управе и какве је мере предвидела да на време отклони зле последице,ако би их оно собом по: вукло. јер се могло са сигурношћу предвидети ла мн, само нашом снагом, и то после три победоносна рата издржана посебно са Турцима, Бугарима и Аустријанцима, не ћемо моћи противустати и тројици удружених непријатеља (двема царевинама и трећој краљевини), који су изабрали најзгоднију политичку ситуацију да нас пошто-пото униште.

Нисмо дакле били на чисто, шта ће бити с нама, ако се савезничка обећања, на која се наша влада неограничено ослонила, не могадну испунити ни онда, кад нас удружени непријатељи убрзаном офанзивом пригнају до дувараг Коме би се крају морали онда вину-

ђ) Сви ови комуникациски правца налазити су се изван војншног пела, који су тада сачињавале : Дринска, Дунавска» Штумадиска, Тимочка и Ибарска дивизиска област, т. ј налазили сусе у позадњем делу војишта којима је управљала Влада кроз ресорне министре (у овом случају кроз министра грађсвива), а у делокругу Врховве Команде ушли су тек онда» кадих јевојскатребала да искористиа то је било

при крају октобра 1914, т. |. кад је било сасвим касно за стварање комуникација.