Pravda, 11. 04. 1936., str. 11
Ускрс 1936
„П Р А В Д А"
11, 12, 13 и 14 алрил
Усаиље; кхт Блздар и пророк у старом Израиљу Исто сам >2КО VI 1М I. -.1 кПЛ и пл» ■ 1 1 •
у околини Трогира грлшан се •*ЛИ и ировејава на оетру
ппцпл.чим лрилнкаиа Због нелзвне Днш.гичке ироиенс у Србији (.цп«32к !»лраКорНевиКа на престм') В>.< је за извесн-Ј вреие из1убио пемлнју ол срм.ке в 1ал«* Баш тала. V пролспе 1814. прелузимзо |е Вук корлке Да м> се пензнја вратн. Расиоложен-т* Вуково бнло је по1оршано још зпо1 полемнне коју је волно еа својим огорченим нснрн:зте.г.ем. Јо|»аНом Хзџнћем. и 6 јш гала |е штамиао .О I) »ч.»р на лажн и оиалања у СрпСК(»м лИаку" Вук |е у тој полемици имјо и саабих тачака (као што прцаиле њсгов биограф Љуб Стојлновик). а ХаџиК >е све *е слабе тачке всз -бзирно искористио и уларао ио Вуку нгштелице. У таквоЈ неволи Вук се морао на> лугигм на Момнровића. Он ни иначг ни:е марио за поз>»риште. и био увск лалеко ол н>ега а сал у овјквој Мсви.1>и |ош ла зз неку ненознзгу му Псвачицу прсвили чланке неког нсПојијгог зал>> б.Ђено! млалмКа из Пе Трогрзла. Вук Је л>утито ол^оворил и нз1 рлио МомировиКа Шга му је Т јчно рекЈо. не знјмо (В>к »вј ии«.мј Л\'»мпровиКу нису сачувана). али и> ИЗ'Ј.п».ЈВЈњу МомнровиК«-вом можем » иоголитн шта му је В.к отирилиКе р.кјо: „НсмоЈте се. кумнм вас иоГом. чгрлити на мене зј чланак о Појини ла трсбз иревести. па пратити у штЈМпу. ла угружлаваги човска ко|и јс слабог злравлз и ззузет својнм нослом. није нристо|Но. - јјз . онн нису то могли разумети"... С тиме се и завршио овз| покушај П'А.рсл Јвања кол Вука у корист г-ђс В.гарло.
Исто сам тако усамл>ем као и пре. Око мене мрнла ноН и оаи без С1ИИК моЈе књиге орашни свелоии м немоћнн неммр — млалост коЈу сам осгав) Тмхо грмзе мо>зц мећу словима н речмм шушка II аретура 1ио за лнсгом. ммсао јј мишл. МоЈе наочарм. мастмЈнх и нервознс рун« бачене рукавмие празне и 31ажене. Шта да наимшеи и коме мој гриа*Ј II на чмје раме и заило ла наслонн • Јаву Никзл ла се оллучим коЈи ме саи гушн и шта Је у менм испол кошул»е и коже МоЈ живот — жнвот испуштен. Млалнћ мз кућа. нз улица и малих градова згспалмх у киши и снегу. Саио јелан страшно, смешно унакажснн лнк. Једно непослаго писмо и мрл>е. Зашто ла говоримието тако сам усакл>ен ко н пре—
Мећу нзјии Iер-сангчиЈе поЈЈВе ста нсва.иЈЈе и чрогпиз»к «гч1е пчст>и- суседл НЈвуге а. Јер је кк*о ла чро» л јсв1'СЈ.К"» жиа <га. ч наииочало1 и рслн1иозми1, к л. >н но с;|Јла аеа прЈрака. Го.су били л.узи к«> I би из.геларел у себи <хећЈЛч ме/ ун >|«рн*У вИДу. Оаа мх Је гочнда з говорс н иступлу у нм.- Нч;киЈе, ла •Ј2аа »>|у вссги о Оуиућим ло /аћа• мз. ла »сгајј цро!/.а ншрсвле н
ке. и? ир1Ј.1|.Ки. чзн, ии ол \.гварз- Шири свчј в >1. ј овнј ни«е му *«ео ња 1Л-^. прсвр.ма и ломаћи* уд.*- иролаги. Јсјјвс .1,3 нлчпше у име ЛрЈ. Понм -ри о гохе су у иоорНЈИ јс -вј. ј«ол «*.г»«вим чсчлом ич- ио н^нј«»(н нЈр^ла всомј м.;о«оор-»,ии. лар.њн.имз гралснчм л< ошуже На с/^.| сг м.па?е ^ са *иа нсриодима вук -ја з6«|г 601 »».ул. тна и *улг ча ге и с г јријс . Мн ћемо с «г ззлржати са цара. <вглензјзја) п наћ\ јпжнг гве 1.1 11 тколико ол њпх. локе и ла осуле Н!вуг?'а нј смрт. Дзгмд цгр. |едан ол нзјвећнх д»у- Оан тако и учи*. камгиују Навче» Р ј.ј.ог з-1ј ма сз ко»е сгрјне оно дн ЈеврсЈСкс исгорНЈс. гнорзц Ја «е у- ј ». а )езсвел.а ргкн? Ачтву • ек* нлдзн.ги. Једини они оссћалн су у Једињене напконалне ло/к»ве, велмки ле и нека узмг вииограл. „Али л ће 1&и лчвјз.ку с.^.у јз усга^у нро- во;сковоћа и лржзвник. ј?лиим :во- р*ч госчјјњј И лидн Тесвкћамнн>. «о <:а рзсиоложсња на.-.да. да кзјз »ву Јнм јкгом иззззјо је изрочигу акии- ворећн. усганм. изићм v сусрег А\аи кЈнзде це.1 л шрола -з се ју Нагана. Огизнаши■ Јелгрел. у су- ау. ц.-.ру Изрзиљј . ено гј у вино ра е клј С>днн и нсп > јми|л>кви чува- ср^гу, Нарочато лепу же гу. стуни с ду Нза> ( сјсву . кулз Је ои-шао да «3 њом у недозао&сне о.хноде, иако је узме И реаи му. овјко велм госп -д: оида удзЈа. Да се решл њек-л м».ка. ».и.и аи убио и ниси .тн при\.в«> ж>? Ура*е. кјји Је био у рату, позва га И нз то му кажи и реии- овзко т-.тн г ј . у МЈментнЈ кз 4 а јс цео један у Јер.. салнм . даор и по њему ггоша- госмол, како псн лизаше крв Нав> ге н^роа чод утицаЈсм чв «Ј/1Х сусела из л»е п:<смо своие војсковоћи Јому. јгву. гзко ће псн јилли и тко-у г.. ; лј чр.а« смасао и .иест шгз је да Урију по-.тзн «з нејопасннје »ес- л рз~ ИлнЈа азиста д*»Не одмзч лрсД дс!ро а шта з.;о. када 'е изг.тгдзло то. да пуде убнЈсн. Тгко се и дог<х!И Ачлвз. а овај чнм га углела. рсче да ће сав народ рсзнугн у наЈ-о- а Дав:и узме Знгсавед. ж&ку ће- ку: наће .1и ме. иелрн«ател»у мј -? рим пр 13 говгрглхзма и мчогобоштву. гову, сгби на двор Ати 6ожан:ка А ои рсче: наћох, јер сн се ирелао <Ј-орси.»з<ом сз нзјвнших места у .ф- прсвда не мнрује. Натану оророку ц чп^.ш. ш(о Је зло пред Госпожавн. Јгнлалн су се л>удн. који су ззпоаг-ми уиу»ара»у г.тз< и он одлази дом. Рво. пустићу зло нз те. А за гр_>ик-Ј Д433.ТИ сзо| глас за очувЈње Давмду. па му приповеда днвну па- ЈсЗовсл>у рече: иси &е изЈеои Ј.-зач...е аере у јсдног ђог л. Јјв.1>л.ти раСиЈ-ту > богагашу који јс имзо мно зе.гу иснод зндла Јгсфг.е.*ских. Ко су :е пророцн чиЈе се дглање проа.та гобро.еш стадо н о сиромаху којн ;е к.-кзч погине ггог»ге > пол>у мзчи ка-» танка црве.-ч» нит кроз сзу ис тсрију Јеврејског народа. И го Је нај
нгјуз.:.ш.-ниј;г моралз. нз чишћс всре у јсдног Бога. У нзјгор::м моКкКтми мора.1.<о1 рлсу.и и развра-
имзо само једно Ј2гње. кој« б-?ше јешће га игице небескг". (Прћа кг «>и „УЗЈ њ и уз деиу њетову. и Јећаше а о цар'вима. 21 17-34). чудноазгнје у исторнЈи овог мз.тог о.| његовог зало. зја, н из његоае ча Пророии нису бити само јјвнм су
Богдаи 4И11АИЋ и иначе »кзнатног народа.
ше пиЈЈше и на крилу му спзвзие д И Је царских дела. него су **али у
прн гоме се могу раз-тиковати две ^ лоће гост бо1аташу и би му жао појгднним иочппиад. мсњати аео
Падање лишћа
Лагано, с пуно болног шуиа капа>е по путу лист ио лист. На тугу мају, скислу среа друмз, на сан о теби ко суза чио.
врсге пророка. Јадни. изнсихха поче С. ИИ нском унуглрњам стнхнјом, 113Јсдаред напушгају сној посао, ч^сто ча«с и своју зсмлу. Почињу да гово
узеги од св»>|е стоке него узе ^г- гок дп кавне иолитике Чак и з-«вење јно г смрвиаха и згосови госту. рјуј прлнв иара. СамуиДр прор-ис, Гада се Дјвид врло рззпвевн и ре- тако, гммазуЈе првога цзга. кала ји че да Је заслужио смрт она.ј који ге , :и .е ни слњао о томе. И»раил,«-в--
р- неусгро<и».во мроош свега онога тп У Ч1Г,ЖЈ и ж2 <-' било а На Сзула, али кзда овај не постуни по
што не ва.1>з. објгвл.ујући да ће доћи казка зз то. Ј)>уаи. разног сасп; тв»о;| и оорззјвјњз , разнич ста.*-
тан му одговори. „Ти си та1 чов*к", нгре^ењу &о*ИЈем *ако му је обп (13 загнм одмах и о6( Јвл»уЈе „реч ^нвзо (. змукло. овај одлази м тл ио Вожју ". овгко вели Јахвс. Бог Из- помјзуЈг Лакмда зј царз. зл *из ^та
Внлик. сав мокзр, од иога ока скрио Је давио ирн ноћнн нрах. Док ргна једна. гробно аубока, коран ии кочн, стеже дах.
Ноћзс ни Једном звездом неће засЈати иуон неба лук. Да Је бар мзло, млло среће: да Је бар гааса гвота гук. Лакшз бн била туга пела и лакши, лакши сав тзЈ пут, кад би та суза бола. врела, канула, сретна, иа таоЈ скут. К?ко Је тешко немзти крсса и некога ком би бмо аруг! Куда ћу с ду шси ђолнсм од снока? Мраксм Је засут сваки праг.
су се на.1.зњ1и на и.гом терену. Гов.-рнлн су о мс(им стварниЈ. сјмо иежда розном грамЈТ»жом и сти.иктнком, аззЗЈПЈЈЈући ироги« себе мрж-
ску прз:иу и сгеар Божнју на зем л .у. Други су се вк'шг1Јвх1и у школа
Ж4. прннц кзо н говедар. наЈедгред Р-н.т>ев: Ја сао» ге п »калао за цзра сауЈ-л>а, п«*ле чега нас1аЈе велика «а иј ?зил»ем. Ја сам те нзбавнс из бо>рба Сзулз и Лззнда за пре-.го. руку Сау.товчх н ДЈЧ- сзм ти дом го- пророк Нзган. ноо тако. н1 ра нре« с:;-•.;.»а своЈсга. и жене господара сујну удогу при (ф-.глашааању Сотвсјеса на крило тв »је. дго сам тн ломоЖЈа»л за цара. послужнвши се и.у свсх иннх ш;и <« илс« ил.имли Израиљсео и Јудита и »о СЈучзјеи Ви1С»«п?. Н2 II )л>им куту. ревнујућн за Бож»н- - * 1,0 1 *>дао Оих тл још. Пз ззи.го Нзрочиго ј е карзкгеристнчаи. «а сн прсзрео ззповест •осп-хш»у. чи.ч*- пример. тчт\па« нропока Јелис^^е. ћи шIо њему није .10 вол»и> Урију прогив Уграма, цара Ијрјиљског . Је *1го1з У&ио си мсчем. огео си њего ли*ин* * пг.слао сво1 з ученика. зз ерем.- рзга са Сирцима. «а седкицу Сио ма-1-м Амо..; иа" А.1и н::је 4а- а пск.>воћ? да шиа+.е воЈвпду. Ј>ја тјн само отзорсс.н о"»лач4тељ здог зј царз. Кад Је глу д дошзо. п«»-«аао к .,.г. .... » царсвог, не. о оч исг\па. одмјх ј«. Јуја напоље н. премз заиоведи Ја ж.'са.1Л и јели хлсб свој". Но и ме- 33 *им. . јо зд:туп:и:ч божгкче ирз- лисеј^ВЈЈ, узго је р*»■ са ул>еи и чзћ." г/.м ирофесио.!Х1цнма. исто тако. в -' л> к: ° О ^јз изрсз. пј и > оо.гав ЛИС му на глдну г »ворећи: ..-> вјко јш.гали су сс л>.»Д/( који се жсу «о- } *' е и к -злу кој > ћс з ј г тога дс- а ли господ Бот Изрзнл ев, помалзх г 1,1 и »едати онако качо 1е 6--к» ми- Си ЈИ > Р*чимз: „1'вгко в-ли »- оснјд . Те 33 а?ра над г ? ро1ом Гоеи*»Ш'>«а ја ћу подигнути *а т- з-*о мз до Изранлем. И но Л иј дом ( дм-.јс 1И ту) мз твој-.-га. и узе>у жг:<е твоје нл о- а. ч391Ј . Јчхпадара см-»ег1_. По кгМ чн твоје и дгћу нх бзижњему гзо- отворн арагз и п »бешн ј г уу . те ће сл13јтн сз же:(а:1а гво- Кала се Ју» вриио м^ћу в«»јск-»војим нл аидику сч?ко^е Ј*р ти си у ^ и рекас. цм ј .* шга је Јфирок у* чј ^ мио тајно, али ћ> јз прсд цетнм чмнно „Срже узс:це свак сзоју кчг >и Израи.гем. и салкоме «а виликјг" цу и меткуше оојзњ на н;.«иии'>» ба» (Лруга књкга Ссмуилова. 12 1-42) саиалу. и за<рубнше у грубу и ре-
Снрсмали се зј ирофсскомодне ^ сгј ^ 33 ње/з С "^У пророкс, ко>и су пом.'ћу кскич аештн * "* нј ихзоли у .Трл1С" дск.чазу) и цро рокисалн, пз се нз гјј г-ач>/н изф-
ли некоме, »кго којн су гсворили ..по п^--?да Бога мстинога"*. Ти и така:«. пророцн, у одбр.тну Бо жзјског з_к.»на. смело су устлја-1и и п;ч»тна саагих владара јеврсјссих, не гледајући што км на та; начш додззи и сам живот у. опасност. Они су смсјј и јз&чо исгупали кзо неу
С. МАТИЋ
iii.. i > п п. i т 1ј0.1'. »»-v ., ........ мг.л. ви судије и контролори свих де показуЈе гом лри. ч .иком сву Ј у , „ оста иар Тахи се побуДушан ЂУКИЋ лј цср.внх. жнгујући све његова Ј" Ма^нмнх^иеко Г!Јм\' КЊИГ ? ° ц " р, * в ,ча ' ч.1 изтанових, и?ко иар, гам прнчна 9 ( 13-- '4). Кзда |е иао Јора« и-чле то је да Јс веома сагоешно. Пркзнаје ГЈ крглуо Н а Ј>јл. >з ко|ега су счи дј је учк<1Ио зло дедо н да је за- лрисгали. Јуј га тстр?ли. а загим заслу.кио к -ЈЗну. ис-веди св »ме аојводм; Узми га и ба V. тччан случај пс«1аад>з се (ош »е- ци њиву Нзвутеи. и крз син ( .ва дг*:п.>т у исгоријн Ијрји гског нлро- и ,еговнх видеч синоћ. рече Госп д, да око 150 годнна иосле Дзвндз са и плзгићути на очој н.иаи. Зтго узми изрЈил*ским царсм Ахавом. Ачгв је ГЈ н ^ а ц И НЈ Г у н>И ау. п.» речи Гос.. био играчка у рукала своје ж»*не. ц и 14,01" 1Нг.ии» 1г«™гл.у Кч 1^1« Је аи моп-ке отети се доажи бо- пролази, у свом неумо.гивом ригму свом том сргшгнома^вечнто р охо . 1е ф ;нИ чзнке. сндонске припце- бапити сз дворског балк .на. ча1з га н свом страшном велнчанствУ, дах ном лгпотом — којј сјсдјпвујс > сс ^ Јсззаеле. којз је на све стра:»е ог ; е ДО чекала са погрламз и .пршге Судбиие; да су се гамо, дуж обдла би умстност, религм)у и фнлозоФИЈу њсч н мачем шири.м фенчахску ву.ггу К рв њена по зиду и по п.ту » птз—. и да се помоли ивјчистијом н ру . рззарзт и религију, убнј?ј\ћи све 31Ше к п .-и »е п.«сте гта лзјемнаЈду6д>ом молнтвом заштнтниуи пророкг Израилгве. Чбог то1 а ошт- цј ^ да с у јој о\1а/е само ао^тн.а сто града, Палас Атени, богин>н испро- РГ усгаје Игијз пророк, и прсти рзз пал* н шзке." Тако к ии^ервсчцншм лазне мудрости. Ј:р, над овнм све- * ,,м казгама цар-. од копх ,'е првз пророхоаом искчрен.-на цела је.*«а г |н< 11 п 1М1 Лг«а кишн ач тли гпчинр ..
На Акропољу
жаиске Хеладе. отаибнне Лелога и ота"бние Разума) Свако ко је пром 1а и иеколико дана у Грчкој, мо оиог потока Илисоса. шетали поред рао је бити освојен л>убазношКу н>е- цветннх алеја, у сеннн сикомора и н јг народа, благошКу и»еног поднеб платана, Сократ и Платон. нспнтуд»а, оном танаиом сагтлошКу која ра јуКн вслике тајне жнвота^ да је овсииа над њом као иеку измаглиуу
"V л' тнлиштем лебдп јсдна уннвеоСална Р, мла с * шз ^ез киш *. 33 т Ри го1ине. дннзсгнја и нзвршен дрлавни утгр. де. н » брегу с«. ,о п. суср еКу И,»ј» Тр ј, само нсколико Оаетих трнСј»с1.с, простим н мирннм линнјама кла^иоаа за вечност огромпе мер- Р . " ,,а питкње царевс, да ли је иера 0 ра , у изрјил>ских !?рор| ка. чо 11*пи< Ашкпрл и СГ)илни пгзао СВО ЈИХ МНСЛИ Н НаЈВНШНХ тсжша Л>уд- М | та ј , ито ј е ЛОИ »п |и>гпећу Изпии. Л..,,. А.
м.сиих хоризоната, и мзнад свега, мерне блокове н Фндија резао сво л>;. пко.м нлн моКном лепотом њених мио обројннх споменика Нарочито сенке те велнке прошлостн шире се је Атнна за свакога образованога још увек иад целом цнвнлнзованом ч.гека једно велнко откровеље- Вн »е«елом: сва наша ннтелектуална ел ссКате Ренаносе речн поводом то култура нма своје корене у хелен-
— к- - I— - • Ј ...... - Ј I'" «Ј што |С ЈО.ТО тсп.Ку Израи- ј„ су в „.,„ еуди,. ч.аари прзвјс. ио ја бесмртна ремек-дела? Цнновске ског д >' ха- ■"•>'• Илнјв му без страхз 01'ОВ-1рн* Р зла н истшкке релнгжл^ости и од Акропољ треба видети нарочито „Не доносим ја несрећу него тн и -С идиих света овога" као и ол цел- га по једиом лепом сунчаном дану. Јер дом оца твојега" (дннлсгија). после друштва у којему су жиилн н ради је н>егова лепота не само у ње.му са чега иззрши чудио спаљива.ге жрт- ли Разуме се да 'е већиии н>их з"ог мом, него н у неупореднвом декору ве нз Кармнлу, огч.ем г нсбт, и Т1Ч -, била нагрзда — м.кз, пагч.а, - ' • окоужује Свогитто са овога г Д обнЈе четирм ^ 0 ™ 1 * пр<»рока бсга мрЖ н.з н смрт. Али V томе Је баи. зе гл града: „Има јдно место на коме ском. нли, боле реКн, у атинском К °Ј" г * окружуЈе. ч,вргмуто са овога Бд су 1В орскн пр ;ро V 3 ' ПрСНеТ ° У Б ' оитански м > зс ' или цн Језавелнни. Онз се «ку»е да ће Лувр, ово камснзе нам се могло учн с Њ11М >Ч н«ити исто тзко и Илнјј мо нити бескрвно и мртво; само овде. ра дз бежи. Кзкм је ш с.т- то у пијапству овог веселог сунчаног га, жедео да узме вк^гра^ сзога стопл>сно са соојнм оквиром у једну јединствену топлу хармоиију, оно ожнаљује, и постаје маКнјско. То је јсдан очаравател>скн и на дахшујуКн о • •>. један од оинх ви-
•*с. шенстг.о постојн: нсма нх два: то Је ово". Путнив ..варварнн" суСре^е ту иа све стране всличаистее гекнЈа. који Је имао култ лепотс.
геииЈу. Акропол )е највнши нзраз тога
не спомснике нли свете траговс стар. славе. Али оао што даје живота
- т шмиич став.г-ао јс у исти ред с добротом. ^дсска н чак нзиад н>е, и којн је, у једном
днчннв њих'.ва и гакчи пророки пот-"' -и су и дангс, аише него иках Др . Д. шаи ГЛУМАЦ II . Учкве гт а
то «е мртвом камен>у, то Је флунд узвишеном полету л>удске мнслн, из једне вглике успомене кој'и лебдн једначно лепоту и истину: то је. у
иад н»пм. Како да се човек не осе- исти мах. ссроаатно, н краЈШН нз тн дубоко узбуКен кад помисли да су онамо, на брегу Ареопога. бсседнлн иекад најблагороднпјем н нај- ражеио човечанство. за две хил>аде
ЈмппЈем од свнх народа, и у нстн в-.ах једном од најдемократскиЈих и
и четирн стотине годииа, нпЈе крочнло у лепотн дал>е одавде. Доиста,
раз правс. апсолутне. смршене ле- кој(! 6иц „ као што , , кко е поте. Чоссч.нство, 1>дно лудо уоб- мо жсдсд „ да Д0гра6 , |110 „ пр1 , 7 „ с „смо на сзојс срце. Кад чооек стане на обронак ове светс стене. кад пусти поглед да иу блудн. нзнад града који се стсре нслод љегових но, . гу, преко плавнчастог пенца брегоЈИ ш да *оћс да полсти у бескра, ва >аса))СНШ[ Д030Ј| иор са „вице те поноситс стеие «л„ о- СКИЈЈ 6о ов „ ма _ од «, а „ дрв , а и ч „. на] драгоцснн малн ад„1,ар Ерсктс- , Ш| свс таи0 д0 ја жооизов јон ; „ишг. нмјс тако »слико. сна»- т ' д0 оног ши|шог аалИва _ но н снергичио, и у истн иах т.ко ,,„ адашн>сг гро6т „ „ срс „ј с „ фдо . елегантно. тако ЈедИ1ктвено, тако
иајслаткоречнвијиж. Псрнкле, Л.кн иишта ииЈе тако лако, ведро и гра- „ иЈ . „ с „„„ л виад и Дсмостск; д, су овде. у овом цноано као трам Ннке Антсрос. ко п.,авнчастог »еица брегопозоришту Дионнзисозом, 1.схнл, '• Со фокле и Еврнинд првн пут давади своје трагедије. и да су ту гледа иај драгоцснн мали адиКар ЕректеО^н најпре видели како беснн Орест, г а !• Аитигона. и како над и>нма
чисто, ммрио, складио и племецито, _ 0 „ утоне екст „ у . В д бораВ и тако лепо као Пвртенон. О в »ј малн см осрти се доб # срс Кннм. и брег од исколико десетииа метара „ „ у м да се 1гао нзнад - >о,н |е сама природ, подигла , д , |остн ст „ „ д мм као наЈлепши тедествл >а олтар бо гсвима — ова) мали брег један је од највншнх врхова човечанства. Те гомнле рушеонна које га покрнвају, ти јадим измрцаарени остатии статуа и храмова о- саојнм огромннм ранвмв. св« та страшна пустош, -ве то гробт>е које су направили време и — авај! — јсш миого више, еарварство т>уди, чува ипак н данас у себи ; оосле толиких векова посто-
окупаиог у ватрн и злату сун
»> Слв1исдаа Исфоаић
вота, нематериалан, лебди у светло стн и етеру. Та светлост којом су се напојнле наше очи, остаје, и дад»е да светли у нашој душн: сати прове дени на Акропол>у пуни су као кат кад читаае годиие: то је, несумн>нво. један од највиших тренутака које пам је дано да прожпвмо на овој ?ем.г»и, један од оних који нскупљу ју многе доуније невоЛ/е, н које чогек односи V својој успомени — ихј' Ј.К,., ,'ДНУ бссмртну Д>шу. КОЈ. ГО- лрагоцс „ 1:ЈС1 , 6д , К0ЈС _ возн иашоЈ д"шн. и увбуНује |е пламеном лаоском вибрацијом. Човек
ОССЈИ ВОЛ/ Дл 0АЛГС НА ГОЛСМЛ
аа цео живлт.., Састнс*«! ПЕГРОВИЋ
Имјаца у Ирншишн, у априау, ошнви
Ч: