Prosvetni glasnik

ДИРЕКТОРА СРЕДЊИХ ШКОЛА

920 ГОДИИШНзИ ИЗВЕШТАЈИ

4. Шкоду је довршкло и прешло у старије разреде на чисто: 64 ученика (46 м. и 18 д.) У поједине разреде прелазе: из I у II р.: 23 (19 м. и 4 д.), из II у III р.: 21 (15 м. и 6 д.), из III у IV раз.: 8 (3 м. и 5 д.) и из IV раз.: 12 (9 м. и 3 д.). Понављају исните: 26 ученика. У I раз.: 9 (мушк.), у II р.: 8 (7 м. и 1 д.), у III раз.: 5 (4 м. и 1 д.) и у IV раз.: 4 (мушк.) Понављају разреде: 22 ученика. У I раз. 13 (9 м. и 4 д.), у II р.: 3 (2 м. и 1 д.), у III р., 5 (3 д. и 2 м.) и у IV р.: 1 м. б. Успех у наукама: а, врло добрих: 29 (у I р.: 6, у II р.: 11 у III р.: 4 и у IV р.: 8); б, добрих: 35 (у I р.: 17, у II р.: 10, уШ р.: 4 и у IV р.: 4); и в, слабих: 48 рачунајући и оне, који понављају исните и разред. 6. По владању било је: а, „По закону" : 74 (I р.: 30, у II р.: 20, у III р.: 13 и у IV р.: 11); б, „Није у свему по закону": 32 (у р.: 18, у II р.: 8, у III р.: 5 и у IV р.: 1); и в, „Није по закону" : 26 (у р.: 12, у II р.: 6, у III р.: 3 и у IV р.: 5). 7. Награду у књигама с погледом на врло добар успех и владање „по закону" добило је 29 ученика: у I р.: 8 (5 м. и 3 д.), у II р.: 11 (7 м. и 4 д.), у III р.: 4 (2 м. и 2 д.) и у IV р.: 6 (4 м. и 2 д.) 8. Еажњено је: 58 ученика, и то: а, Одлуком савета про®есорског: 26 ( у I р.: 12, у II р.: 6, у III р.: 3 и у IV р.: 5); б, Заступником директора и разр. старешинама: 32 (у I р.: 18, у II р.: 8, у III р.: 5 и у IV р.: 1) ученика. 9. Озбиљних случајева непослушносги није било. 10. Вадоцњења од школе било је мало. 11. 0 берби имали су ученици три, а о св. Оави два дана одмора, ради кречења школе због прославе. Моје субјективно мшпљење о настави ово је: 1. Наука хришКанска предавана је у границама програиа у сва четири разреда. По разредима

је свршена: у I р. 6. Априла, у II р. 21. Марта, у III р. 12. Анрила и у IV р. 20. Марта. Учебници су били: у I р. „библијске нриче старога завета", у II р. „библијске приче новога завета" — обе од пок. Ђ. Даничића; у III раз. „црквено богословље" (т. ј. наука о црквеним обредима) и у IV р. „Катихизис." По свршетку предмета г. вероучитељ је понављао теже партије. Из ове науке нису давати писмени задатци, него је г. вероучитељ захтевао од ученика објашњење онога, што им се празником и недељом из јеванђеља тумачи. 2. Сриски језик предаван је по програму и свршен: у I р. 23. Марта, у II р. 15. Јануара, у III р. 12. Априла и у IV р. 20. Марта. . Настава у овом предмету бвла је и сувише стручна у I р. а диктандо , у сгилу академијском, износило је неколико табака. Ова воља и марљивост г. наставника за похвалу је, али она стручност, тон и стил диктирања требала би да одпадне и да се спусги у ниво дечијег разумевања, јер се је приметило, да су деца једва савладала грађу уз припомоћ и особиту заузетост г. наставника. Последице ове наставе моћи ће се тек у старијим разредима стварно приметити. У осталим разредима приметило се, да настава у овом предмету не беше најбоље обрађена , поред све заузетости г. наставника. Овај недостатак у главноме долази отуда, што деца у старијим разредима код пређашњег насгавника нису стручно и с разумевањем прелазила оне партије, које служе за основу комплицираним граматичким задатцима. 3. Немачки језик подељен је на четири наставника. У I р. свршен је: 1. Маја , у II раз. 13. Маја, у III раз. 2. Априла и у IV раз. 8. Маја — све по програму. Учебници су: у I р. „немачки буквар" и „немачка граматика" I део по Трауту; у II р. немачка граматика I и II део по Трауту; у III р. немачка граматика II и III део по Трауту и у IV р. немачка граматика III део по Трауту. Овом поделом предмета на више наставника приметило се: а, да насгавницима није могуће у сваком разреду савладати све оне тешкоће у изучавању тога