Prosvetni glasnik

ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ СТЛРЕШИНА СРЕДЉИХ ШКОЛА

б 5

ГОДИШЊИ ИЗБЕШТДЈИ СТАРЕШИНД СРЕДЊИХ ШК0Ј1Д за 1884-85 шволску годину

XIII Смедеревске ниже гимназије Госмодипу министру иросвете и црквенш аослова Подносим у понизноети извештај о смедеревској нижој гимназији зашкодску год. 1885. I Бројно стање ученика, нанредак у наукама и ред у заводу У I разреду од унисаних 85 ученика нолагадо је исните њих 68, и то 42 са повољним уснехом, а 26 са слабим уснехом. У II разреду од унисаних 29 ученика нолагало је испите њих 28, п сви су ноложили са новољним успехом. У III разреду од уписаних 25 ученика полагало је пспите њих 22, и то 20 са новољним успехом, а 2-ица са слабим успехом. У IV разреду од унисаних 9 ученика положило је испите њих 7-рица са повољним уснехом, а 2-ица са слабим успехом. Међу ученике који су исиите са новољним уснехом положили, убројани су и они ученици који су испите понављали и своје оцене ноправили. Оваких ученика било је свега у сва четири разреда 29, и то у I разреду 16, у II разреду 2, у III разреду 10, у IV разреду 1. Међу ученицима, који су у старије разреде прешли, било је ио учењу одличних и врло добрих у сва четири разреда 28, и то у I разреду 13 (од 42 ученика), у II разреду 8 (од 28 ученика), у III разреду 4 (од 20 ученика), у IV разреду 3 (од 7 ученика.) Вбог неспособности за учење отпуштен је само 1 из I разреда.

Као што се из овог прегледа види, огромна је већина са оценом добар. По себи се разуме, да међу овим средњим ученицима има замашан број и таквих којима наука као да не иде од руке, п који због тога обично у III или IV а најдаље у У разреду морају своје школовање да заврше. Са оваким ученицима настава у старијим разредима има страшних неприлика; од овакнх ученика пате и они ученици, који би без њих у науци много даље отишли. С тога би за школу била не малена добит, кад би слаби ученици у старијим разредима били ређи, а томе би, поред школске строгости, могла највише доприиети увиђавност самих родитеља ђачких, којима је често тешко наметнути уверење, да слабе оцене у старијим разредима не значе никакву освету, него да оне наговешћују да је крајње време, да се такав ђак упути на какав други носао, који ће његовим склоностима боље одговарати, те да се снреми за такав нозив, којим ће и себи и дурштву бити од користи. Из прегледа, који је напред изложен о добрим п слабим ученицима, види се још н то, да је слабпх ученика највише било у I разреду. Ово је, држим, са свим и нриродно. Ученнци, који су се школовали у другим школама и код разних наставника на један мах долазе у школу где је другојачији ред, друга настава и другојачији наставни метод, то је већ један прелаз, који је кадар да ученике средњих способности у забуну доведе. То је један од важнијих узрока, што у првом разреду има понајвише слабих ученика. Од осталих узрока, који утичу да у том разреду има највише слабих ученика, долази и тај, што се у I разред обично приме и они, који због не-