Prosvetni glasnik

ИЗВЕШТАЈИ НАДЗОРНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА

и процисане радње на справама онде^ где је бнло нодигнутих справа. Гимнастичке ђулади није имала ни једна школа.

ЈРед је готово у свима школама како треба да буде, а то показује да васпитну страну

Ошити резултат свију наставничких оцена излази близу врло добар, из чега се види да су способни п вредни наставници у већини. Овде могу наиоденути да је слабији усиех био обпчно у оним школама, у којима су радили заступници учитељски, гимназисти што су ове године по нужди постављени. Моје је мишљење, да таквим снагама не би требало ни поверавати носао., од кога зависи будућност толике омладине. IV. Администрација Шволска администрација код старијих наставника била је у главном добра. Нови наетавници, којима је ово прва година рада нису умели да се иађу. На неким местима није вођен деловодни протокол и архива је неуређена. Рад школског одбора бележен је понегде на одвојеним табацима, и белешке појединих седница могу се лако загубити. Расписа и наредаба министарских нема свију ни једна школа, јер је нешто погубљено, а нешто није никако школи ни предато. Неке школе, које нису радиле по две три године па су опет прорадиле, имају само овогодишње расписе и наредбе. Многи су учитељп чиншш

наставници нису занеиарили. У чистоти нак много се слабије опажа утицај школин, пошто су рђаве домаће прилике за сада јаче од сваког школског утицаја.

2 учитељице) 6 учитељице) 2 учитељице) 1 учитељица) 1 учитељица) погрешке у админисграцији само за то, што нису имали расписа и народаба, којпм се дају упутства како шта треба радити. Уписни протоколи у неким школама нису тачни: нису побележене потребне примедбе поред ученнчких имена, а нарочито примедбе што се односе на прошлогодишњи испит без ревизије. Прошла година обично је закључена белешком о том испиту, и ту су испотписани и одборници, у чијем је присуству испит држан; али у овој години није свуда тачно забележено поред ученичких имена да неко нонавља, да је ослобођен и т. д. Такве сам погрешке исправљао или ја сам, или сам наређивао наставницима да исправе. Како сам на неким местима наилазио да поједини ученици понављају један разред и нреко законских граница, то сам и те случаје доводио у ред, при чему сам морао да упоређујем и раније ревизије за две три године. Полугодишњи испити држани су свуда на време али су у многим школама бележене оцене писаљком, а не пером и мастилом. Школски дневници свуда су вођени, само су' понегде изостанци бележени писаљком. У неким сам школама морао да чекам да се

III. Наставници Од наставника, који су у овим школама радили, одличну је оцену добило њих 7 (5 учитеља и врло добру „ „ „11 (5 учитеља и Аобру „ „ 7 (5 учитеља и слабу „ „ „ 3 (2 учитеља и без оцене остаје њих 8 (2 учитеља и