Prosvetni glasnik

С Л У Ж Б в

које тромесечЈе нли из кога предмета оцењен или ако је за одличан успех награђен н чиме, или ако је одлучен од школе у смислу члана 42. закона итд. У напомене за вештине забележиће се, ако је ученнк ослобођен наставе из ове илп оне вештине (члан 11. закона); ако је за успех у вештинама награђен итд. У рубрици намењеној наиоменама за „владање" н „вредноћу", бележиће се одлуке о казнама због владања, ако их буде (члан 31. закона), а испод тога, а иза места намењеног годиитем броју онравданих и неонравданих изостанака, бележиће се одлуке о ученичким казнама за. изостанке (чл. 31. и 42. закона). 8. Најзад у рубрици „Телеенп недостаци" белезкиће се физички недостаци ученички кратком бедешком: здрав или кратковид, хром, наглув итд. Овако испуњене ученичке листе уз неколико празннх на крају ради ученика, који би се у току годипе уиисали, умећу се у образац број 2., чије ће се прве две стране такоће испунити подацима према обележеним рубрикама и то ће оида бити Уписница ученика дотичнога разреда. Према овоме сваки разред нма своју уписницу, коју је дужан сваки разредни старешина потребним подацима сам пспунити. Ове уписнице појединих разреда можда не би требало одмах уједно повезивати, јер би то могло омегати рад у издавању школских сведочанстава на крају школске годпне (члан 55. закона) пошто се све разредне старешине не би могле у исто време једиом књигом служити. У осталом о томе хоће ли се разредне уписнице корпчити у почетку или тек на свршетку школске године, урадите како самн нађете за најподесније. ПБр. 19.491. 30. октобра 1898. године У Београду. Министар аросвете и црквених послова, Андра Ђор-ђевиЋ с. р. Директорииа свих средњих школа Пре краткога времена изашао је из штампе „Српски Рјечник" Вука Стсф . Караџића, као треће (државно) из-рње, исправљено и умножено, и продаје се по цену од 16 дпнара по комаду. Како би требало да сваки наставник наше средње школе има ову књигу, то да би им олакшао набавку исте одлучио сам: да се свима наставницима средњих школа уступи Рјечник по цени продајној на отнлату за једну годину дана. Вп ћете ово саопштити свима наставнпцима поверене Вам школе, па од оних, који буду вољнн користитн се предложепросввтни гдасник 1898. год.

н ii Д Е 0 629

ном олакшпцом и на тај начин набавитн ову књигу, узећете написмено пристанак да ће поручену књигу пајдаље у одређеном року месечним отплатама исилатити. Сви наставници који буду вољни набавнтн „Рјечнпк" имају издати заједничку обавезу на укупну вредност свих примљених пр^мерака и обавезати се, да ће један за све и сви за једиога за исплату „Рјечника" одговарати. Ту ћете обавезу са потписима, Вашим оверењем и Формалном поруџбпном послати Уирави Државне Штампарије, а она ће Вама послати књиге. Ви ћете настати да се обустава уредно врши, и кад сву вредност књига наплатите, новац ношљпте Управи Државне Штампарцје. Ако би којп од наставника били вољни, могу књигу и у краћем року са мало већим отплатама измирити. Министарству ћете иак јавнти, колики је број наставника поручио ову књигу. ПБр. 19.532. 1. новембра 1898. године У Београду. Министар просвете и црквених иослова, Андра ЂорђевиЋ с. г.

Овима дирекгорима средњих школа Да би ученички родитељи, односно љиховн старатељи, на крају сваког тромесечја знали стање успеха у наукама, владању и похођењу школе својих синова, односно иитомаца, нроиисао сам образац, који Вам се у прилогу •/. шаље, по коме ће се тај посао вршити на крају првог и другог тромесечја за сваког ученика, без разлике успеха и владања. За последње тромесечје није потребно слати извештаје, пошто ће ученици тада, ирема одредбн чл. 55. закона о средњин школама, добивати своја школска сведочанства. Ви ћете најозбиљније настојавати да разредне старешине брижљиво, читко и тачно испуне све рубрике ових извештаја и родитељима их, односно старатељима, доставе, поштом или и преко самих ученика, како то сами нађете да ће најбоље и најсигурније бити. Нарочито ћете, пак, настојавати, да се школп врате реверсп, пошто ће то бити докази да су родитељима или старатељима извештаји одиста до руку дошли. Извештаје треба слати одмах по свршетку тромесечја, најбоље првог даиа повог тромесечја (дакле 1. децембра и 1. марта). Ни у ком случају не смете допустити да се тај посао развлачи на неколпко дана, јер би лабавост наставничка у том иогледу давала маха п правдала нетачност и не81