Prosvetni glasnik

728

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

агЂеИеп ) треба тако удесити, да мера за њих потребних припрема и понављања не прелази меру и контроду расиореда рада. 13. Сем 2—3 обавезна часа гимнастике треба колико је год могућно радптигимнастичка веџбан.а, гимнастичке пгре, правити излете у поље, гимнастичке вожње, пливање, клизање, једном речи сва телесна веџбања. 14. За успешно похађање каквог вишег завода неподесне ученике треба из њега одвојиги или иснисати, ако даровитост и сирема њихова стоји у отвореној противности са тамо уведеним захтевима. 15. За оне ученике, који део курс какве гимназије или реалке или не могу или неће да доврше, треба се постарати, да у средњим школама и вишим грађанским гиколама добију подесније и потпуније образовање, које би само њиховим намерама и одговарало. Гимназије би се на тај начин знатно растеретиле.

УПОРЕДНА АНАТОМИЈА КИЧМЕЊАКА По Ое^оп1)аиег-у и др. НАПИСАО Ог. ВОЈИСЛАВ ЗК. "ЂОРЂЕВИЋ, ВАНРЕДН0 профеоор В ел. Ш коде.

(сврпгетак) (5) 7. Методе исаитивања у Уиорсдној Анатомији. Мп смо већ раније поменули да је Упоредна Анатомија у вези са многим наукама а нарочите: Зоологнјом, Хистологпјом, Физиологијом, Палеонтологијом и Ембриологпјом. Све ове науке служе од помоћи Упоредној Анатомији и са њиховим јачим развитком и Упоредиа Анатомија све внше напредује. И збпља данас се већ толико материјала у Упоредној Анатомији накупило, да је немогуће све то савладати и у једном курсу прећи Упоредну Анатомију свију животињских класа. С тога ћемо се и ми у нашим предавањима држати Ое§ео1»аиг-ове „Упоредне Апатомије Кичмењака" и излагати само Упоредну Анатомију Кичмењака а узгред се само дотицати безкичмењака у колико нам је то потребно, ради даљег разумевања Упоредне Анатомије Кичмењака. Ми овим нећемо да потцењујемо вредност Упоредне Анатомије бескичмењака, али за нас, наравно, да има више интереса Упоредна Анатомија Кичмењака, која је у тесној вези са човеком и антропотомијом. Што се тиче метода испитивања у Упоредној Анатомији има се рећи, да у њој нема неких особитих метода, — различних од оних у поменутим наукама што је помажу. Јаче се пак истичу од свију ана-