Prosvetni glasnik

14

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

могућности, да се прииреми и своје мисли среди, јер ћете овако боље и одговорити мојим очекивањима. У акту, којим ћете ми доставити зборски рад, ја сам рад да нађем ваше мишљење у главном о овнм стварима: 1. који наставни предмети да буду заступљени у иродужним школама; 2. која грађа да се узме из ових предмета и у којем обиму; 3. са колико часова да се ради: 4. кад да почиње настава и кад да се свршава; 5. како да се омили ова школа ђачким родитељима, па да је више помажу; 6. како да се поступа са ученицима односно са родитељима, ако учениди не походе школу уредно; 7. како да се снабдевају ученици школск им потребама; 8. да ли треба давати какве награде ученидима продужних школа на крају школовања (дакле свима, а не само добрима): 9. какве да буду награде; 10. колико да траје - похођење продужних школа; 11. треба ли да учениди и учениде буду заједно у овим школама; 12. мислите ли да би и свештеницп могли номоћи учитељима и учитељицама радом у овим школама, како би то утицало на ученике и њихове родитеље, и да ли би се они хтели примити у неколико овога иосла; 13. како би требало да се награде радници у овим школама; 14. ко би требао да даје награду, да ли онштина, округ или држава; и 15. ирема чему би требало одређивати награду, да ли само према успеху или и нрема броју ученика. Очекујем да ћете најозбиљније а ускоро извршити ову моју наредбу, и тим стећи још веће моје признање за ваш рад на народном просвећивању. ПБр. 174 На Нову Годину 1902 г. Београд. Министар просвете и дрквених послова Љ. Ковачевић с. р.

Свима окружним иачелнишхвима Надзорници народних школа доставили су ми, да многе полицијске и општинске власти врло често, и обично у радне дане, зивкају лично поједине наставнике и наставнице народних школа ради каквих незнатних саопштења, предаје решења и других сличних ситница.