Prosvetni glasnik

196

ПРОСВКГНИ ГЛАСНИК

које овде почиње није обавезно за грчки језик за оне ученике који су намерни учити грчки језик све до матуре за њих ни мадо неће бити рано ако почну то учење у IV разреду. А за оне ученике који не би продужили изучавање грчког језика по свршетку учења III. раз., не морају се ни примити тога језика. , Курс другога циклуса. Од почетка другога циклуса ми имамо три категорије ученика. Једни су учили оба старајезика, други су учили само латински језик, и трећи који у опште нису учшш ни један од старих језика. Односно оних који су учили прву и трећу категорију не може ни бити сумње, — једни ће продужити учење старих језика, а други ће продужити учење тачних наука (змепсз) и нових језика. Остају учениди који су учили латински, а нису учили грчки Језик. Овде могу бити две нретпоставке: Једни ће продужити учење латинског језика, и у том случају изабраће за допуну што темељније изучавање нових језика или тако исто проучавање тачних наука (природноматематичких). Други ће прекратити учење латинског језика, и у том случају придружиће се оним ученидима који се у првом циклусу нису занимали старим језицима, и као и они изучаваће првенствено тачне науке и нове језике. Ову последњу врсту курса претпостављаће најчешће они младићи који се спремају за оне проФесије, које захтевају првенствено знање тачних наука. Наравно, не треба приморавати младиће који су се занималп специјално тачним наукама, да посећују часове латинског језика заједно са оним младићима, који предазе цео класични курс (1а зесМоп §гесо-Мте). У исто време, не треба забрањивати особито даровитим младићима да чине слични опит, ако би они то желели. Тим правом користили би се и остали, а то би било корисно за њих, јер би се избавили од траћења драгоценог времена. То би било корисно и за разред латинског језика, јер би се и они ослободили од оних ученика који посећују те разреде против воље. „ Стеаен матуре. Подједнако араво. Према оне четири групе предмета, које су мало час поменуте, треба да одговарају и четири групе испита за степен матуре. Према томе и трајање курса спремања за те испите, треба да буде за сваку групу подједнако. На тај начин отпашће она сметња због које није могло бити потпуне равноправности међу младићима који добијају класично и реално образовање (Учење у класичној школи сад траје 7, а у реалној 6 година). „Ја сам увек био против тога што се дају подједнака права младићима који су учили 6 година, и онима који су учили 7 година у средњој школи. „Такав поступак био би смртоносан удар за онај курс који дуже траје, а био би као нека премија за онај краћи курс. Но кад ми уста-