Prosvetni glasnik

56

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

може отети много скупоценога времена, а говорљиве учитеље и сасвим одвести од правога смера. Гдавно је овде, да се учитељ уме ограничити. Уосталом ово расправљање није за све предмете једнако, и оно може бити врдо кратко у случајевима, када се, задатак решава само на један начин, као што је махом у математици, а и у нижим разредима готово у свим предметима, јер је јачи наслон на одређено градиво. Ту се посде некодико речн може одмах прећи на поправку задатака. У вишим разредима, у језицима, а нарочито у матерњем, оно се може продз т жпти у недогдед. Ади савесно ће га исправљање ипак скратити, и корисније је, да ученик с враћеним задатком у руци, нрема записима учитељевим, сам себе поправи, него да још једном чу.је од учитеља своје иогрешке. Поред општег утиска учитељ ће чешће морати додирнути и појединости и особености овога иди онога задатка. И ту може утицати подстичући, и то нарочито код оних погрешака, зз које сумња, да би их ученик могао сам исправити. Тако исто треба учитељ и ту да истиче и добре стране, а не само рђаве. Код добрих нека и именује увек ученике, у ко.јих су заступљене, код рђавих ретко, па и то више као подстицај, да их се ослободе, а не као прекор. Ади код сасвим немарљивих ученика не треба се задржати ни од прекора. Није рђава нракса, ни да се задатак, који својом врсноћом одваја од остадих, прочита пред цедим разредом, да би се показадо ученицима, да се оно, што се зада, заиста и може нотпуно постићи, понекад пак и преко ишчекивања. Учитељ ту треба добро да иази на себе, да се не да завести својом симпатијом, и да не чита чесго задатак једнога и истог ученика и не поджиже сујету у овоме. Из ових раздога не треба ни да задатак једнога ученика сматра као готову поправку и ученицима наређује, да га сви препишу. И поправка се може вршити на разне начине. Ученик може само са стране поправити места, на којима је грешио, а може преписати и читав задатак. Онај је начин у гдавном бољи, онде је јаче погрешка и истакнута и откдовена, у преписаном читавом задатку она може и не доћи нотпуно до свести. Поправка треба да се увек врши у разреду, и учитељ мора оштро бдети, да све погрешке буду добро исправљене. Ако се и у поправку буду увдачиде погрешке, онда је едаба корист и од задатка и од поправке. Задаци могу бити у ученика само од дана повратка до првога идућег часа. Иначе су увек у шкоди. бпољашњи обдик задатака и разне Формадности при задавању и при враћању задатака (натписи, датум) треба да су као и знаци за исправљање угврђени за један завод и нодједнако обавезни и за учитеље и за ученике.