Prosvetni glasnik
НАОТЛВА И КУЛТУРА
Познавати сво!у деду, значи располагати нотребним средством да бисмо их одведи онамо куда мислимо да она могу приспети. Трудимо се да изазовемо њихову пажњу, пружајући им оно што разумеју без ведике муке и што их у исто време интересује, но завршетак и крај наша је вештина да их нагонимо да приме оно, што је, сирва, изгледало да измиче њиховој пажњи и да их заинтересујемо оним, што је, првобитно, изгледало да им се не допада. Добар је Насгавник онај који зна да изазове дичну енергију и да цоведе ученике нечем што је изнад њихове моћи. Ићи за природом, заачи, ире свега, не притешњавати природу, значи извући најбољи део из оних извора које она пружа. Но ко.ји су то извори ? Ако напор, у извесној мери, замењује лодобност, како изазвати овај напор, ако се не познаје дете, које треба тај нанор да произведе? Хе УоЈите ; бр. 4, 911.
лросветнп гласник, i к»., 2 св., 1913.
21