Prosvetni glasnik

476

Просветни Гласник

некој равни. Угао двеју равни. Пројекције рогљастих тела на две и "три равни. Конструкције тространа рогља. Раван пресек рогљастих тела (метод перспективне колинеације и метод трансформације). Конструкција мреже рогљастих тела. Нормалан пресек косе призме и њена мрежа. У првом тромесечју црта се тушем у школи под надзором и упутством наставника. У другом и трећем тромесечју цртају учениии тушем, а што је могуће и бојама, код куће задатке, који су у вези са предавањем. VIII б) разред (2 часа недељно) Пројекције круга на две равни (спрегнути пречници). Пројекције округлих тела. Равни пресеци округлих тела (купини пресеци колинеацијом и трансформацијом). Нормалан пресек косе облице и њенамрежа. Продори рогљастих тела. Бачене сенке тачке, праве и фигуре на пројекцијске равни при паралелној расвети. Сопствене и бачене сенке рогљастих и округлих тела на пројекцијске равни. Бачене сенке тела на тело, рогљастих и округлих тела. (Примена на продорима рогљастих тела). Ученици цртају тушем и бојама код куће задатке, који су у вези са предавањима. ФИЛОЗОФИЈСКА ПРОПЕДЕВТИКА Циљ је филозофијској припремној настави да утврђивањем елементарних закона мишљења (логика) и њихових комплексних примена у животу и у науци (методологија) развије у ученика потребу тачнога и сређеног мишљења и истраживања. Даље, она треба у ученика да изазове смисао за емпиријско посматрање душевних појава и закона на себи и на другима (емпиријска психологија). Оваквим ће се логичким и психологијским сазнањем (спознаја) дати ученицима у једну руку поуздана основа за разумевање човечјега индивидуалног и социјалног живота, књижевности, уметности и нарочито оних наука, у којима је приказан духовни живот човеков, а у другу руку дати им прилике да се, уједињујући и допуњујући своје знање и искуство, стечено у другим наставним предметима, лектири и животу, замишљају у главне фи лозофијске проблеме (увод у филозофију) и историјске покушаје њихова решавања (филозофијска лектира), па се на тај начин подстакну да и сами траже неко заокружено схватање (назор о свету и о животу). . VII разред (2 часа недељно) Логика и методологија. Мишљење и закони (норме) мишљењз. Истина и спознаја (сазнање). Конкретно и апстрактно. Појам, његово