Prosvetni glasnik

Општи Део

479

б) Усавршавање шехничке сиособносши: као и у петом разреду. Рад бојама има првенство. в) Цртање по природи: Проширени материјал из петог разреда. Структивно џртање. Слободна преспективна вежбања (без визирања), по осећању. Цртање биља, воћа, плодова, предмета и др. пером или четкицом — слободно (без претходног скицирања). Нарочито неговати цртање груписаних предмеша (5Ш1ећеп). Егзактно цртање. Студије птица и животиња испуњених, и појединих делова њихових тела. Скицирање и израда човечје главе (по гипсу и природи). Пропорције човечјег тела. Цртање акантуса по гипсаном моделу. г) Цртање по сећању: као и у петом разреду. Стилизовање биљних орнамената. Човечја фигура у силуетама. Кратке напомене и објашњења из области историје уметности и науке о стиловима. МОДЕЛОВАЊЕ V и VI разред а) Моделовање по природним и вештачким моделима. Лишће простих облика; плодови; домаћи предмети. Лишће сложенијих облика; цветови; гранчице. б) Моделовање стилизованих биљних орнамената, по гипсаним моделима и сопственим цртежима. Акантус, у разним варијацијама и стиловима. в) Моделовање главе у профилу (рељеф), и пун облик, — по гипсаном моделу по природи, г) Моделовање по сећању. Примери као и горе: лишће, плодови, предмети и др. д) Слободно стварање, у вези са компоновањем, по горњим примерима. Одливање у гипсу, мањих, простијих измоделованих предмета. Настава моделовања се изводи поступно, према програму цртања за V и VI разред. ГИМНАСТИКА Циљ. Гимнастичка вежбања служе пре свега одржању здравља, крепљењу тела и чистоћи живота (уздржљивост и одолевање искушењима), да би ученике спремила за захтеве и за напоре каснијега живота и будућега звања. Гимнастика доприноси даље и јачању душевнога живота, нарочито јачању воље и карактера, васпитајући за издржљивост у раду и за заједнички рад у друштву и у народу.