Prosvetni glasnik

1270

Просветни гласник

Исто тако, многи наставиици кажу: „Графички претставити једначину Ах + Ву + С = о", место: „Графички претставити (или приказати) функцију у одређену једначином Ах + Ву + С = о". 7) Овде би се могло приметита да известан орој -настав-ника одваја троцифрене класе целих бројева тачком, иако је у прописаном програму изрично напоменуто да између троцифрених класа целих бројева не треба стављати викакве зваке. V —■ У великом броју питања еије јасно истакнуто какав се одговор од учеиика жели. То се лепо види из питања: четири значајне тачке троугла, које су дали неки наставници. Ако је требало набројити само те тачке, онда је то врло просто и кратко питање. Ако је било потребно нацртати све те четири значајне тачке у једном троуглу, онда је то обимно питање. Ако је пак било потребно сем цртања тих значајних тачака навести и извесне оообине тих тачака, оада је то веома обимио питање, на које је тешко одговорити за време које ученику стоји на расположењу на испиту. Слична су и оваква питања: 1) децимални бројеви: њихово сабирање, одузимање, множење, дељење; 2) сабирање, одузимање, множење и дељење разломака; 2) извести обрасце за (а + ћ) 2 и (а — ћ) 5 и објаснити примену код квадрирања посебних бројева; 4) правилни многоугао; 5) троугао, значајне тачке, подударност. ГЛАВА ДРУГА ■ ■ При избору питања из математике за нижи течајни испит треба се држати ових одредаба. I — Сва питања спремљена за испит морају бити строго > оквиру прописаног програма (чл. 16 Правила о нижем течајном испиту ). Задавање питања ван програма несумњиво претпоставља да је у току четворогодишњег школовања обрађивано више градива него што је прописано, па према томе или су ученици били преоптерећени или је прописано градиво прелажено површно, Сто^ а је потребно темељно обрадити прописани програм, а не иви ван њега.