Prosvetni glasnik

Општи део

1273

Сва горња питања наведена су дословно онако како су била исписана на лнстићима. VIII — Препоручује се да питања на листићима буду распоређена на овај начин: Прво питање: задатак аритметичко-алгебарски; Друго питање: чисто геометриско питање (разни конструкт ивни задаци о троуглу, четвороуглу, правилним полигонима, кругу, претварању равних геометриских слика, итд.; особине паралелограма, ромба, равнокраког трапеза, тетивних и тангентних четвороуглова, итд.; симетрија слика и тела, симетрија правилних полигона, итд.; положаји двеју правих линија у простору, положаји праве и равни, положаји два круга у равни, пројекција дужи на неку раван, итд.; рогаљ, правилна рогљаста тела, итд.). При одговарању на геометриско питање ученик треба увек да се служи и прибором за цртање; Треће питање: рачунски геометриски задатак или извођење неког обрасца из геометрије (примери: извођење обрасца за површину равностраног троугла, запремину правилног тетраедра, запремину правилног октаедра, запремину равностране купе, површину кружног исечка, итд.). Виши течајни испит Замерке на питања из математике са вишег течајног испита у јуну 1939 године многобројније су него што је то био случај са питањима из математике на нижем течајиом испиту. Овде ће бити наведене главније замерке, и то посебно за питања са усменог испита, а посебно са писменог. глава" прва Усмени испит I — У реалним гимназијама на усменом испиту из математике дат је знатан број питања ван прописаног програма, Како се прекорачења програма јављају код многих наставника, потребно је указати на прописе § 85 ст. 1 Закона о средњим школама и чл. 20 тач. с! Правила о вишем течајном испиту, према. којима су наставници дужни да предају одређене предмете по прописаним програмима и датим упутствима и да састављају питања за винЉ течајни испит из програма који су прописани за средње школе. Према томе, давање задатака и теорема ван оквира прописаног програма претставља недопуштено отступање од поменутих закоиских одредаба. Сем тога, против испита на којима би се дала питања ван-програма могла би се Министарству просвете поднети жалба и такви би испити могли да буду чак и поништени.