Rad : list za nauku i književnost

174 Зи а РАДО НЕ

поревне стопе. О прогресивном порезном стопом не сме ве променити тарифа по квалитету на предмете за потрошњу код посредног порезивања. Прогресивно квотирање може се извести на разне начине.

Тарифа посредних пореза одређује вевеома различито. Час постоји једна једина ставка за све порезне предмете (утврђена такса). То је случај особито кодтаксених марака. Час сеопет тариФа одређује само по површини, количини или тежини, јединицама (броју табака, хектолитрима, килограмима) без обзира на квалитет. Час се опет обазире на квалитет, и то било по природним знацима било по новчаној вредности. Час опет тариФира се сама вредност.

Пореза се може купити, наплаћивати ва разне начине. Порезно законодавство обично одређује порезне термине, и то узев у призрење способност за плаћање порезних лица. Код порезе на потрошњу заеден је и порезни кредит, ради саме природе те порезе.

ЏПорезна система по свољ формалном “ материјалном саставу. Једна једита и проста пореза није довољна из много разлога. Једно што постоје многа пи разна порезна лица, порезни пре мети и порезни извори, а та разноликост расте све више и више е развитком народне економије. Затим што је потребно, да се бар приближно оствари, и то разуме се разним путевима, ошште и сразмерно порезивање тако многих и разних порезних лица и ПО Огуда се према предметима и према поступању, „материјално“ и „Формално,“ пореза у свакој позитивној Финанцијској системи грана у поревну систему, у целину појединих пореза, које постају историјски једна за другом према развитку народне економије и развитку државне потребе. Оне се понајлак среде у порезну систему и подлеже непрестаним промеНама. Тражити једну једиту порезу значи превидеги да Финанција зависи од укупног историјског стања и организације народне економије.

Имовина и приход извор су посебне порезне снаге сваког појединог лица порезног. „Порезна снага народа“ оснива се на множини појединих порезних снага и извора, прихода и имовина, а та се множина историјски све више грана и све више разликује. С тога се

„народна порезна снага“ и може оптеретити, порезати, само многим и разним порезама, дакле потпуно и рационално порезати само порезном системом. Множина и разноликост пореза излазе неизбежно отуда, што су разбијени „национална имовина“ и „национални приход“ у засебне и разнолике порезне изворе. ( твоја је потребна порезна система, а и она може, па и кад је најбоље регулисана, тек праближно Остин и ПЦ и сразмерност порезивања и то множином и разноликошћу порезивања, а не нароно- економоим јединством. Узрок је томе у даноме историјскоме Оран подне економије, а не у ћефу порезне вештине.

(6 обзиром на оно што је изложено напред добили смо оваку пореску систему.

По редовности и панр односи потреба, које се имају намирити, порезе се деле у опште: у порезе редовне и ванредне.

По разлици два велика рода порезних извора деле се порезе у порезе па имовину и порезе на присод, ове се опџег по облику јављају