Radno i socijalno pravo

Златибор 2005 | Тенценције у развоју радног и социјалног права

мо да услуге наведене у тачки 10, 17 и 26 треба преиспитати, то јест биомедицински потпомогнуто оплођење после првог неуспелог покушаја проширити бар на два или три покушаја из познатих разлога залагања за наталитет и др. Такође то сматрамо и за акупунктуру, која је као метод лечења широко прихваћена у здравственим установама, а има и других економских и стручних разлога за наведену методу. Слично је и код неких имплантата.

У члану 135 је предвиђено да се уговором између матичне филијале и здравствене установе одређују лекари појединци који имају овлашћење изабраног лекара. Опредељење и овлашћења изабраног лекара су сматрамо позитивна решења, но на предвиђени начин сматрамо да ће се тешко прецизирати појединци који имају ова овлашћења, а посебно то изразити у уговору.

У члану 205 је утврђено да је приход Завода и допринос за добровољно здравствено осигурање, а у члану 8 став 2 је утврђено да се права из добровољног здравственог осигурања обезбеђују на основу утврђене премије осигурања. Природи добровољног осигурања више одговара премија осигурања која се утврђује зависно од предвиђеног ризика и др., те се треба определити за премију осигурања.

У члану 216 је предвиђено да услове за организовање и спровођење добровољног здравственог осигурања, начин и поступак спровођења, ближе утврђује министар.

Услови организовања и спровођења добровољног здравственог осигурања су уствари услови пословања одговарајуће организације добровољног осигурања и те услове не може прописивати министар, већ. надлежни орган организације која спроводи осигурање, зависно од својих процена и пословних интереса, кроз опште и посебне услове осигурања, и евентуално уз сагласност одговарајућег државног органа.

Наведене сугестије допринеће укупном побољшању текста коначног Нацрта овог Закона.

540