Ratnik

48 РАТНИК

ница. Ако такве рампе нема, онда јединица 6. к. која се укрцава употребљава своју рампу, направљену од греда и подупирача, само што се тад губи у времену. Исто тако и при искрцавању потребна је рампа у продужењу колосека.

Пред укрцавање потребно је да композиција буде нарочито припремљена, а то врше нарочите екипе, састављене од послуге борних кола. Та припрема састоји се из: подупирања вагона, учвршћивања распона, обарања каната, рашчишћавање вагона, намештање фашина на пуфере; при том потребно је, да машиновођа целу композицију збије, а по том да се точкови укоче.

Са рампе у продужењу колосека, крећу прва 6. к., сопственом снагом и пажљиво прелазе из вагона у вагон, све док не стигне на челни вагон, где се заустави и учврсти; за њим полази други па трећи и тако редом. За једна 6. к. потребан је један вагон од најмање 10 тона.

У изузетним случајевима, кад немамо нити рампу у продужењу колосека, нити покретну рампу, тад се служимо рампом са стране колосека. У том случају 6. к. врше окретање на патосу вагона, што је и незгодно и увек од материјалне штете по вагоне, нарочито ако су патоснице слабе или труле.

Камиони и аутомобили, такође се утоварују помоћу рампе у продужењу колосека, али се за њихово утоваривање не могу употребити покретне рампе јединица 6. к., већ кад нема рампе у продужењу колосека, морају се употребити рампе са стране, што је увек скопчано са великим тешкоћама; неспретно је, одузима доста времена и то у толико више у колико је камион већи и тежи.

За искрцавање 6. к. у погледу рампи, потребни су исти услови, као и за искрцавање.

За једну чету 6. к. која се превозе жељезницом, потребна једна композиција састављена од:

1 вагона Гили !! класе.

5 вагона затворених (Н).

2 фургона. 42 вагона отворених, од 10 тона.

Свега: 50 вагона.

6.) Преношење 6. к. камионима. — Тамо, где нема жељезничке пруге, или се ова не може употребити због непријатељског осматрања, или дејства, употребљавају се камиони и трактери, за пренос борних кола.

Камиони, који преносе 6. к. морају бити од 7 тона, али у недостатку ових, могу се употребити и камиони од 5 тона, но у том случају, са 6. к. скида се реп и сва спрема, како би била што лакша, те да не пређу товарну моћ канмоиона.