Ritam
Šta je novo na gramofonima RITMA
SWERWEDRIVER The Song Of AMustang Ford (Creation) Već sama činjenica da se radi o novoj grupi sa etikete Creation svrstava ove oksfordske momke ispred novih britanskih bendova. Zarazni gitaristički zvuk, lepljene melodije i otkačene rasta feizure samo su neki od razloga zbog koj ih ćete voleti ove momke. LARD Temptation Of Reid (Alternative Tentacles) Još jedan dokaz o integraciji hardcorea sa electrobody muzikom. Aten Jourgensen (Ministry) i Jetlo Biafra (Dead Kennedys) ovim su ostvarenjem prešli granice, zašavši u područje originalne mahnitosti i ludosti. Svakako vredi pomenuti cover verziju They Are Coming To Take Me Away wet zaboravtjenog Napoleona XIV iz 1966. godine. Warning, do not try this at home! BABES IN TOYLAND Spanking Machine Fini ženski udarci po slušnim koščicama. Zenski trio iz Mineapolisa koji je iskopao devojački put negde izmedu Throwing Muses, Pixies i T. Rex. One su medu prvim predstavnicima cele generacije ženskih sastava čiji rock’n’roll ne predslavlja ugledanje na mužkarce već ga sviraju na sebi primeren način (obratiti pažnju na L 7, Dickless, Lunachicks...). Histerorock? BOOGIEDOWN PRODUCTION Edutainment (Jive) Cmačka gradska kultura u okviru osamdesetih imala je dva fokusa u okviru rap muzike Public Enemy kao zvučnu podlogu za revoluciju svesti koja se u to vreme odigrala i Boogie Down Production, odnosno rappera zvanog KRS-1, kao teorijsko-literamu podlogu. Čelvrti album ovog momka pokazuje korene i buduće usmerenje bolje od poslednjeg projekta Public Enemy, pokazujući da zbivanja koja su proizvela hip-hop kulturu i rap jos nisu istrošila svoj potencijal na prelasku u devedesete. Daleko od tog - ovo je jedna od
najzanimljivijih i muzički najživljih stvari koje se trenutno dešavaju bilo gde. THE HEAVY THROBS Cleopatra Grip (One Little Indian) Posmuli One Little Indian konačno je posle nekoliko neuspešnih pokušaja uspeo da lansira odličnu grupu. Na početku pogrešno shvaćeni kao deo nekakvof "blonde movementa" (Primitives, Transvision Vamp, Darling Buds), Heart Throbs umnogome nadilaze svoje blede prethodnike. Izuzetno melodiozni, čas nežni i zavodljivi, čas oštri i dislancirani, Heart Throbs su jednostavno neodoljivi. TAV FALCO’S PANTHER BURNS Return Of The Blue Panther (New Rose) Povratak Gustava Falconea i njegovih Panther Bums je, kao i uvek, još jedno veličanstveno poniženje za Memfis. Ovoga puta bez asistencije Alexa Chiltona, Tav Falco ostaje dosledan svom skandaloznom karikiranju klasičnog rock’n’rolla. Latinizirana legenda, bez ikakve suvišne romantike i sladunjavosti, uveksjajan i nikad previše dobar, Falcone je savršen primer koji pokazuje kako su pedesete godine zaista trebalo da zvuče.
MOJO NIXON & SKID ROPER Unlimited Everything (Enigma) Kompilacija najblistavijih trenulaka Mojo & Skida predstavlja zaokruženje karijere dvojice kojima je izgleda bilo zabavnije snimati ploče nego biti u ludnici ili držati govore po parkovima. Od Jesus At McDonald’s d oDebbie Gibson Is Pregnant With My Two-headed Love Child Mojo i prijatelj teraju u smeh ili očaj, koristeći muziku spravljenu pomoću daske za pranje veša samo kao podtekst za iznoženje svojih radikanlnih stavova. MOJO NIXON Otis (Enigma) Po prvi put bez Skida Ropera, što srećom ne označava i prekid saradnje, sa pravim bendom koji uključuje imena Poput Johna Doea (exX), Country Dicka Montane (Beat Farmers), Erica Ambela (del Lords) i Jima Dickinsona kao producenta, Mojo Nixon besni kao i uvek, uz malo više funka nego obično. Naslovi kao Destroy All Lawyers, Don Henley Must Die i Put A Sex Mo-Sheen In The White House su garancija da je uobičajena poremećenost uključena. CHUCK PROPHET Brother Aldo (Fire) Solo projekt zmijolikog gitariste grupe Green On Red, urađen u pauzi između albums Here Come The Snakes i This Time Around. Najoštrija kombinacija bluesa, countryja o arhaičnog rock’n’rolla, dobrodošla za duge hladne noći i besposlene dane. I za čekanje do nove ploče Green On Red. RIDE Nowhere (Creation) Možda najbolji debi album ove godine sa Britanskih ostrva. Ride su najtalentovaniji noisični (ne noise) sastav otuda posle My Bloody Valentine, grupa čije muzičko zaleđe seže u šczdescte (pop) i osamdesete (noise), pretvarajućiovesastojke u nežno-okrutnu igru melodije i feedbacks.
17