Ritam

SENSER: POTPUNO ZAGUŠENJE KOMUNIKACIJSKOG KANALA

U CELOM TALASU post-sve-i-svašta grupa Senser su svojim debi albumom ođskočili Kao redak sastav koji ima koren u nečemu. Kad se kaže da je neka grupa eklektična, to znači da опа inspiracije i uzore bira iz različitih oblasti. ostajuči verna sebi. Nasuprot većini drugih grupa koje prosto pozajmljuju, dobri sastavi

samo dopuštaju da se kroz njih reflektuje vreme u kome rade i njegovi zvuci. „Stacked Up" (Ultimate) je šezdesetominutno muzičko iskustvo smišljeno kao panoptikum vremena u kom se pojavljuje, po svemu; sedam članova banda sa poreklom od Saudi Arabije preko Croydona i Edinburgha do jevrejske zajednice u Londonu; politički stavovi kpji predstavljaju svest o tome da su straćene sve ove godine „političke osvešćenosti” po pitanju amazonskih džungli, neonacizma, vegetarijanstva, nasilja u porodici i ponegde u bivšoj Jugoslaviji. da nisu dale nikakav rezultat, tj. svet je još gori nego što je bio; muzika u kojoj se mešaju tehno i trance elementi sa rapovanjem i besnom verzijom Urban Dance Sguadovanja (posebno na „Age Of Panic”, ~Switch", „Whafs Going On"). Kao razrađeni UDS za devedesete, Senser mnogo toga citiraju (Anthrax, Rage Against The Machine), ali u svrhu komentara. Doduše blues je negde usput zaboravljen, i to niko nije primetio, ali kad Heitham i prijatelji zaurlaju svoje „Nećeš me naterati da te sledim”, to je više nego britanski odgovor na Rage Against The Machine to je potvrda da se jedan otpadnički duh, makoliko izvitoperen, provlači pop muzikom kao poslednji trag onoga što je rock'n'roll jednom bio. Velika nedomica još uvek traje.

Dragan AMBROZIĆ

KLIK!

BERRY GORDY, osnivač Motown Records, tuži The New York Daily News i traži odštetu od 250 miliona doiara. List je, naime objavio podatke da Je Gordy navodno zaveo jednog tinejdžera i prisiljavao pevačice Motowna na abortuse. Optužbe na račun Gordija prenete su iz knjige Tonija Turnera, nekadašnjeg zaposlenog u Motown Records, koji tvrdi

da je Gordy sa njim imao seks kada je ovaj imao 14. godina. O Život i karijera BOBA MARLEYA su tema novog filma u produkciji Warner Brothers. „Cateh A Fire: The Life of Bob Marley, na osnovu knjige Timothija Whitea, biće snimljen u koprodukciji Ritre Marley. Studio pokušava da dobije prava da koristi originalni Marieyev materijal u filmu, iako je bilo predioga da Ziggy МаНеу izvede obrade pesama svog oca. U Hoilywoodu se snima i film o Jimiju Hendrbcu. Za sada se jedino zna da će Hendrixa giumiti Larry Fishburne, zvezda filma „Tina: What’s Love Got To Do With It”. O VERVE su bili prisiljeni da promene svoje ime u The Verve, pošto su izgubili dvogodišnji sudski proces sa američkom džez diskografskom kućom Verve. Ova kuća je u sastavu Deutsche Grammophon / Polygram korporacije i podnela je tužbu protiv engleskog sastava tvrdeći da na tržištu nema mesta za isto ime benda i diskografske kuće. Inače, (The) Verve su izdali specijalnu kompilaciju od osam pesama za američko tržište pod naslovom ~No Come Down”. O U sličnoj vrsti sudskog procesa, švedska diskografska kuća SNAP RECORDS promenila je svoje ime u Soap Records, posle tužbe koju je podneo bend Snapl Cena povlačenja svih izdanja na kojima se

COUNTING CROWS: VRANE NAPADAJU

FRAPANTAN USPEH koji je početkom godine postigao debi album „August Anđ Everything Allter" banda iz San Francuska Counting Crows pofvrđuje da se velika rock'n'roll promena desila. Tamo gde Je 'BO bila energija, '9O su emocije! Velike rock grupe ptošle dekade (Husker Du, Minutemen itd) treštale su i prizivale svitanje novog dana. Ništa od toga nije bilo. Rockeri devedesetih su se vratili emocija-

ma i nostalgiji i na muzičkoj zaostavšfini šeste i sedme decenije grade novu poetiku u kojoj su rafinirana nostalgična osećanja glavni sastojak. Iz velike Flying Buritto Bros-Crazy Horse tradicije nastalo je nekoliko bandova koji dominiraju aktelnom rock scenom. Mislim рге svega na Black Crowes i The Javhawks. Ovom dvojicu pridružili su se sada i Counting Crows. Iza svakog dobrog rock'n'rolla mora da stoji neki nesklad, neka neprilagođenost. Adam Duritz, pevač i lider Counting Crows, u velikom intervju za britansku reviju ~Q" govori o svojoj apsoiutnoj neprilagođenosti na sve ono što mu se tokom odrastanja, školovanja i vaspitanja namet-

alo kao dobro i pravo. Lekarski sin, Adam Duritz, ništa nije pronašao za sebe u etabliranim kulturnim i civilizacijskim vrdnostima sveta u kojem živi. Životu se učio slušajući ranog Dylana, Van Morrisona i druge. Muzika koju sviraju Counting Crows spora je I lenja, bogata osećanjima, odsvirana na neobičnim instrumentima, sa dominantnim klavijaturama. U njoj je hipertrofiran bazični rock sentiment u kojem se mešaju „tiha tuga” i „polagana predaja". Postoji, međutim, postmodernistička distanca, tako da se pesme Counting Crows ne mogu prihvatiti kao sirovi, autentični zapisi sa ..divlje strane". One su, zapravo, rezultat veoma uspešnog poigravanja već davno stvorenim mitologijama i likovima. Dylanov „Мг. Jones" se pojavijuje u pesmama Adama Duritza kao mitski junak a ne kao autentična ličnost. Dva elementa su izdvojiia prvi album Counting Crows i prouzrokovala uspeh, To su glas Adama Duritza i produkcija T-Bone Burnetta. Duritzov glas je neshvatljiv. Kao da su u njemu sadržani svi najlepši rock glasovi. Rock kritičari, i moji prijatelji, su u njemu prepoznali i Vana Morrisona i Grama Parsonsa. Činilo im se da Duritz peva kao Eddie Vedder, Robbie Robertson, Levon Helm, Neil Voung, John Meilencamp. Intrigantna igra između prepoznatog i novog u koju vas uviači glas Adama Duritza glavni je eiement magije Counting Crows. Savršena produkcija T-Bone Burnetta potpuno je funkcija Duritzovog glasa I kompleksnih pesma, Neopterećena i relaksirana Burnettova produkcija učinila je ovaj projekat veoma komunikativnim i pristupačnim publici različitog uzrasta i rock obrazovanja, Danas kada Hičkokove vizije postaju stvarnost, novine govore đa vrane napadaju IJudi, nije loše PREBROJATI VRANE.

Žikica SIMIĆ

5