Ritam
HELMET ili postmoderni hardcore FRAKTURA RITMA
Ako ozbiljnije pratite dešavanje unutar američkog underground rock 'n' rolla poslednjih nekoliko godma, sigumo ste zapazili trend koji je osiromašio ponudu kvaliteta tamošnje produkcije. Reč je o odlivu bendova sa malih, nezavisnih etiketa u velike, tzv, major korporacije. Čitava stvar je smeštena u "oblande" velikih firmi da transfer podrazumeva jaču i organizovaniju distribuciju izdanja, popriličnu svotu novca, ali i apsolutnu slobodu i autonomnost za bandove tokom snimanja i odabira materijala za ploče. Prostije rečeno - dobićete podosta para, mogućnost prodaje u svim record shopovima S.A.D.-a, spotove za MTV i reklame u vodećim magazinima, ali niko se neće mešati u vaš rad u studiju. Međutim. iskustvo nas uči da priča na koju su se mnogi dobri američki sastavi upecali i nije tako slatka kao što se iz prve čini. Husker Dii i nisu bili lovatori u SST fazi, ali su duže trajali i, što je najbitnije, pravili su bolje pesme pre prelaska na Warner Brothers. Isto važi i za Dinosaur Jr. - tužna je činjenica da je "You're Living All Over Me" i "Without A Sound" napravio isti čovek. Ipak, ovo su primeri samo stidljivog nagoveštaja novodolazećeg trcnda koji se razbuktao početkom ovc deccnije sa neverovatnim uspehom drugog albuma Nirvane. Nakon tog događaja sve su velike firme po ugledu na Geffen krenule u nezapamćenu hajku na bandove sa malih etiketa u potrazi za novim bestsellerom kakav je "Nevermind" bio. Tragičan кгај Kurt
Cobaina i izjave koje je davao u svojih poslednjih godinu dana jasno govori da potpis za veliku ftrmu nije nimalo naivna i bezazlena stvar. naprotiv. Njujorški sastav Helmet je među prvima posle velikog uspeha Nirvane progutao mamac velike izdavačke kompanije. Godine '9l. sklopili su ugovor vredan 1.200.000 dolara sa agentima Interscope Records, inače jednom od mnogih podružnica ATLANTICA. Ugovor ih obavezuje na tri albuma (do sada su izašla dva) za Interscope i od tog trenutka karijera Helmeta kreće uzlaznom linijom, ako je posmatrate iz finansijskog ugla, a silaznom, ako obraćate pažnju na kreativnost. STUBOVI STOJE Stub Helmeta zove se Page Hamilton (vokal, gitara). Zammljivo je da se pojavio u postavi Band Of Susans na njihovom drugom albumu "Love Agenda", te da je sarađivao sa Njujorškim minimalistom Glenom Brancom u okviru njegove "Symphony No. 6". Uprkos tome prva Helmet izdanja izlaze podalje od Nju Jorka u Miniapolisu. Njujorčane je otkrio Tom Hazelmyer, vlasnik nezavisne etikete iz Miniapolisa - Amphetamine Reptile, koju sam u ovoj novini u više navrata pominjao kao jednu od najznačajnijih za američki underground rock'n'roll u nekoliko poslednjih godina. Najpre se pojavio singl "Born Annoying", a potom i album "Strap It On". Ako je singl "smrdeo na veliku grupu" (ovo je citat
32