RTV Teorija i praksa

činjenicu da je imitacija televizijske agresije od izuzetnog socijalnog značaja zbog velikog, čak internacionalnog dometa televizije. Pored toga, ukazuje na to da se ne kopira samo individualno nasilje, več da televizija služi i kao učitelj u kolektivnom nasilju. Ova Bandurina razmatranja moraju se uzeti s puno respekta, jer su, kao što je rečeno, zasnovana na mnogim istraživanjima. Pored toga, znamo da se čovek rađa sa nizom urođenih dispozicija koje se razvijaju socijalnim učenjem. Najverovatnije je da je sa gresijom isto. U tom slučaju učenje ima veoma istaknuto mesto u razvoju agresivnog ponašanja, a televizija u tome, svojim programima punim agresije, daje svoj doprinos.

ČEMU TELEVIZIJA UČI? Prema Banduri televizija, рге svega, uči tehnici nasilja; agresivnoj taktici i metodu obavljanja übistva, nasilja i kriminalnih radnji, tj. agresivna radnja i posledice koje ona donosi suže gledaocu kao informacija. lako postoje nesumnjivi podaci da nasilje sa televizije utiče na gledaoce, ipak, ne može se reči da Ijudi primenjuju sve što vide. To, ustvari, znači da je više verovatno da će se Ijudi koji su bili izloženiji nasilju ponašati agresivno kada se sretnu sa provokacijom, ili kada su emocionalno uzbuđeni. Takođe, agresivnije će se ponašati i onda kada su, prethodno, putem televizije stekli stavove i vrednosne sisteme koji opravdavaju agresiju i kada agresivno ponašanje ima funkcionalnu vrednost i obezbeđuje materijalnu nagradu, socijalno

180