RTV Teorija i praksa
U veoma živoj diskusiji koja se razvila posle ovog izlaganja, u osnovi se ispoljila čitava lepeza problema savremene edukacije u svoj svojoj širini i praktičnoj oštrini. Iz ove diskusije izvukli bismo nekoliko pitanja kao možda najznačajnijih u karakterisanju ove situacije, i to su: 1. Nije li koncept neformalnog obrazovanja dvosmislena koncepcija? Naime, njime svaka osoba, budući da njene mogučnosti socijalnog miljea, slobodnog vremena, kulturno i obrazovne osnove nisu iste, u stvari ne dobija iste pretpostavke, pa ne može očekivati ni približne rezultate. 2. Tako, umesto da ide ka ujednačavanju Ijudskih mogučnosti putem jednakog obrazovanja, upotreba medija tu nejednakost umnožava, umesto da je uništava. 3. Najzad, postavlja se pitanje: kako mass media mogu efikasno raditi na umanjivanju te nejednakosti? U odgovoru na to pitanje, u vrlo intenzivnoj diskusiji došlo se samo do načelnih odgovora koji naslučuju na izvestan način novu integraciju neformalnog, formalnog i aformalnog obrazovanja, bližu povezanost zainteresovanih struktura, neposredno uključivanje lokalnih grupa u svaku vrstu obrazovnog ETV projekta, i tome slično. Što se tiče ove prve oblasti - pristupa modernoj edukaciji sa stanovišta današnje situacije i današnjih edukativnih potreba ovoj temi je takođe bila posvečena jedna cela seansa, bazirana na unapred prikupljenim podacima iz svih radio-
193