RTV Teorija i praksa

može. I zna se, pre svega, šta naša televizija može. Nema nikakvih tajni za budučnost A.Š.: Zar vam nije dosadno da radite tamo gde ne vidite mogućnost iznenadenja? S.Č.: Dosadno? Da, ukoliko čovek razmišlja o sebi u nekoj herojskoj skali, o svojoj sudbini, da svaka godina i u profesionalnom pogledu treba da donese nešto novo, radnu avanturu. Ali, ako gledaš realno oko sebe, ko, dovraga, ima svakodnevni posao koji ga stalno fascinira? A.Š.: Govorite o svom poslu prilično flegmatično, kao da ne postoji mogućnost za nešto novo. Međutim, kada ja razmišljam o emisijama koje ste radili, pamtim ih kao uzbudljive događaje, susrete, teme. Mislite da, kada je reč o televiziji, uvek treba da se javlja neka tehnička novina, ili naziv nove serije? Jedan zanimljiv razgovor, novo lice, mogu da budu događaj sam po sebi na televiziji. Da li ste izgubili volju za emisije kakve ste do sada radili, tipa Monitor? S.Č.: Ne, nikako. Ah sam veoma protiv toga da se ovaj posao romantizuje. U temi; „biti i opstati na televiziji osećam izvestan romantizam, kao da je to nešto veoma posebno. kao da je opstati na televiziji nečija velika zasluga. AŠ.: Naprotiv. S.Č.: To je isto kao da neko opstane petnaest godina u banci, preduzeču u kom se obavlja bilo kakav posao. A.Š.: Ne mislim da je reč o romantici, naprotiv, čini mi se da je reč o surovoj borbi za opstanak. Čovek je prinuden da prođe kroz razne faze i situacije opstanka. Mnogi Ijudi su morali da odu sa televizije. Nisam čak sigurna ni da su svi Ijudi koji su opstali korektni, jer zbog njih je neko morao da ode ili možda neko ko bi hio sposobniji nije primljen. Ekran je dosta mali, ne mogu svi da stanu. Prema tome, ako sutra dode neko mlad, talentovan, poseduje neki od kvaliteta koje televizija traži, pitanje je, pre svega, da li će uspeti da dođe, a ako dođe, pitanje je da li će uspeti da opstane. Velika je konkurencija. Dakle, nema mesta romantizmu, već pre borbi za opstanak S.Č.: Mislim da oboje imamo dobre argumente. Čak iako je to borba nekih giganata koji se tamo negde bore za jedno ili dva mesta na TV suncu - i to je pomalo romantično. Malo je Ijudi moralo da ode sa televizije zbog nesposobnosti da opstane. Ljudi su odlazili i sami jer su uviđali da to nije posao za njih, niti je to posao koji donosi neki bonitet. Pre svega ne donosi nikakvU veliku zaradu. Zaista, čovek se na televiziji vidi, ali

200