RTV Teorija i praksa

malo je onih koji se vide, a još je manje onih koji dobro rade a vide se na ekranu. Ljudi misle da onaj ko nije na ekranu nije na televiziji, da radi neki levi posao. To nije tačno. Ja bih rekao da su oni što se svakodnevno pojavljuju, nekakvi spikeri i voditelji, sporedni na televiziji. Glavni Ijudi su oni koji prave program, dobar ili loš, a ne vide se. A.Š.: Ne razgovaramo samo o onima koji se vide. Borba za opstanak nije samo na ekranu nego i iza ekrana. Mislim da se za urednička mesta Ijudi mnogo bore. Nametnuti ideju, recimo, za neku emisiju, boriti se za termin te emisije, realizovati je, obezbediti sredstva... I uvek postoji neko ko to onemogučava, zapravo želi da plasira sopstvenu ideju. To se ne može porediti sa poslom u banci. Postoji šalter i mesto iza šaltera, ali ne verujem da se Ijudi bore za to mesto. S.C.: Možda. Napravimo onda poređenje sa nekim novinama, gde se svi, takođe, bore za neko mesto u hijerarhiji koja odlučuje o kadrovima, koja određuje šta će ko da radi, A-Š-: foš nešto: ta romantika po vašem, ili borba za opstanak po mom uverenju odvija se i u samom čoveku Ako se neki posao duze radi u administraciji, u banci, postiže se perfekcija, rutina koja je pozitivna. Međutim, kada se čovek bavi televizijom dolazi do prezasićenosti, nedostatka ideja. Mora se raditi veoma dobro da bi čovek opstao na sopstvenom nivou, ili pokušati sebe prevaziči, ukoliko se bavite istim žanrom, što malo kome uspeva. Gotovo da ne znam nikog, sem Milana Kovačeviča, u seriji Karavan. S.Č.: Šte reći nego da ima Ijudi koji poseduju odlike pogodne za ovaj posao i Ijudi koji ih nemaju. Isto kao što ne može svako da bude glumac ili majstor nekog zanata. Mislim da tema o kojoj govorite nije specifična samo za televiziju. I u banci postoji borba za šefovska mesta. A-S Da, ali čoveku koji odlazi u banku sasvim je svejedno ko je na šalteru i ko je iza šaltera, često mu je svejedno i koja je hanka u pitanju, a publici uopšte nije svejedno ko je na ekranu i ko je iza ekrana. Gledaoci znaju da spiker ne govori sopstveni tekst, več se zna da neko drugi piše. S.Č.: Onda moramo da razgovaramo o tome ko odlučuje da je neko pogodan da se pojavljuje na televiziji? Da li je to publika? Ne. Znači to je opet televizija, Ijudi na raznim nivoima, ili na položajima izvesne hijerarhije koja odlučuje o kadrovima i šta če ko da radi. A.S.: Ne razgovaramo samo principijelno, već i o vama Lično.

201