RTV Teorija i praksa

Branislava Džunov

OSVRT NA XXIV TV FESTIVAL U MONTE KARLU

Godina 2598 - tri dana posle kraja sveta. Na livadama gde se nekada uzdizao London, pastir Lorenco napasa svoje stado i priča o događajima koji su prethodili totalnoj katastrofi, kad niko nije slutio šta će se zbiti... Prikazana prvog dana zvaničnog festivalskog programa, španska komedija Posle kraja sveta - total postala je zaštitno obeležje XXIV međunarodnog televizijskog festivala u Monte Karlu. O njoj se najviše govorilo, svako je u njoj našao ono što mu odgovara. Mnogi su tvrdili da je antiklerikalistička, da se sa njenim sračunatim, naivnim nadreaiizmom autor scenarija i reditelj J.L.K, Martines obračunava sa katoličkom zatucanošču i verskim konzervativizmom. Drugi su u njoj nalazili Ijupku parodiju na kataklizmične filmove poput američkog Dana posle, neki su je doživljavali kao neobaveznu zabavu sa obiljem luckastih bravura. Čak je i predsednik žirija, italijanski glumac Alberto Sordi nesmotreno, javno izrekao svoje oduševljenje. Ali, kao u lošem vicu, nijedna od šest „zlatnih nimfi” - zvaničnih priznanja, nije pripala ovom ostvarenju. Totalu su dodeljene specijalne diplome zvaničnog žirija i žirija novinara, autoru i producentu bezbroj komplemenata, a nesumnjivo je da će se dobro i prodavati. Međutim, ono što je od svega najvažnije, Total je na velika vrata pod festivalsko okrilje vratio komediju, težak, potiskivan i zapušten TV žanr. Prisutne posmatrače prijatno je iznenadilo prisustvo više dela čije su se pretenzije upravo kretale u sferama komediografije, od sovjetske filosofske satire Kuća koju je Svift sagradio do humornih krokija istrgnutih iz savremenog života

227

DOGAĐAJI