Školski list
— 345 —
дајте у мој џепни саг ; точкови сата на зиду много су већи нсто у овог малог сата. — Да ли још тто друго видите на сату, што виси на зиду ГШеталица). е дирајте у шеталицу, јер кад ју зауставите, не може сат да ноказује, које је време. —■ Шта мислите, да ли се и у мом сату налази шеталица? А у сату на торњу? Покажем горњу страну на којој се чита које је доба. Тај део сата зове се часоказ. На њега гледамо, кад хоћемо да знамо, колико је часова. Који се део сата зове дакле часоказ ? — Како се зову ове две ствари на часоказу? (Казаљке). — Јесу ли обе једнако велике? — Покажите већу. — Од чега су направљене ? Какав облик има часоказ на сату? Какве је боје? — Шта примећанате на часоказу ? (Бројеве). Именујте бројеве, на које показујем. ■Нацртајте коло на вашим таблицама. То коло зове се другчије и круг.Именујте ми још коју ствар, која има облик круга. — Покажите средину тог круга и ставите тамо једну тачку. — Повуците једну праву липију, која пролази кроз средину, а иде од горе доле. — У колико сте делова разделили то коло? — Ставите горе број 12, а доле 6. — Повуците још једну праву линију, која пролази кроз средину, али да иде од лева на десно. — У колико је делова раздељен сада тај круг? ЈХево ставите број 9, а десно број 3. — Именујте бројеве, који су већ означени. — Повуците 12 потезова на вашим таблицама. — Разделите их у два, три, четири и т. д. једнака дела. — Покажите половану, 7з> 7« 3 Д- Који су део 6 Форината (динара) од 12 Форината (динара)? — 3 ®ор. од 12 Фор.? — 9 Фор. од 12 Фор.? — Исто веџбање са часовима. Разделите у три једаака дела растојање на кругу између 12 и 3, 3 и 6, 6 и 9, 9 и 12. — Назначите бројеве 1 и 2 између 12 и 3, 4 и 5 између 3 и 6 и т. д. Мала казаљка иде врло лагано; она треба 1 час, да дође од једног броја до другог. — Колико ће времена требати да дође од 12 на 1? од 12 на 2, од 12 на 5 и т. д. ? — Ви ручате (обедујете) у подне; где стоји тада мала казаљка? — Где стоји, кад полазите у јутру у школу? — Кад идете да спавате? Ви знате дабројите до 60. — Бројте додавајући сваки пут 5 помоћу иотезова и престаните код 60. — Узмите половину од 60, од 30, од 20, од 10. Један час има 60 минута. — Колико је минута у г / 3 часа, у У 4 часа, у 3 / 4 часа? Разделите растојање од 12 до 1 у пет једнаких делова. — Ура дите то исто између других бројева. —■ Колико има делова између 12 и I, 12 и 2, 12 и 3 и т. д. ? Веиика казаљка обиђе коло за 1 час. — Која казаљка иде брже? — Покажите на таблици помоћу једног малог крстића где је велика ка заљка на крају од но часа, од четврт часа, од три четврти часа, од 5 минута, од 12 минута, од 25 минута и т. д. Која казаљка ноказује часове? —• Која казаљка иоказује минуте ? — Гледајте добро, шта ћу да радим. — Ја покрећем велику казаљку на 1 час; колико времена треба она, да наирави тај нут? — Исто тако на 3 часа, 5, 6 и т. д.