Srpski književni glasnik
“
ЗРИ
УМЕТНИЧКИ ПРЕГЛЕД. 927
живо, у бр. 46, као и оно мртво: греде, на пример, у том истом броју), или ледина, или трава; — али, као што рекох, то су особине вишег и високог цртача Ропсовог, Гисовог и Уислеровог кова, и с тога смо ми задовољни и оним што је било у домету цртачких слособности Г. Ивановића. — Г. Риста Вуковић је изложио шест радова: три уљене слике и три пастела. Од ових, изузетну пажњу обраћају на себе пастели: Булка и Сту. дија. Булка је рађена у једном акорду; лако је цртана, и просто, и кроз једно отмено осећање; лепо је модели сана и карактерисана (мислим овде нарочито на десну вратну главну вену); десна страна образа, даље, с рефлексом од булке, веома је топло израђена; на бисти, најзад, оне две линије које је чине, повучене су одјед ном, с одушевљењем и, рекао бих, весело. Студија је такође успео пастел, чија лепота лежи у контрастима : декоративно схваћено лице и коса пуна ваздуха, светло сти и дискретних боја према црноме кружном шеширу лако рађеном и црној јаци ванредно карактерисаној са некокико потеза. Сем тог контраста у боји и темпераменту, и контраст линија који праве кружни шешир и храбро повучена линија којом је обележен десни образ, дају овом пастелу нарочиту одлику.
После овога, остаје нам још вајарство. Од вајара, да са њима завршимо, учествовало је само двојица: Г.Г. Јован Кањарек и С. Роксандић. Г. Коњарек је изложио шест радова у гипсу, од којих су најбољи : Кара-Ђорђе и једна импресионистичка фигурина. Кара-Ђорђе је нарочито добар рад. Кара-Борђе је приказан после ката: строфг од 1813 године: у ставу главе, у очима и по из: разима лица просуто је у обиљу разочарења, бродолома
идеја и, уз то, меланхолије. Рад је веома меко, нежно и
кроз осећање рађен. Само са једним материјалом и јед.
"ним средством, само са гипсом и својим прстима, Г. Ко-
њарек је умео да савлада материјал и извуче све што му треба од меке косе, испод које се јасно осећа лобања, до свих црта и сенки на лицу и у очима, које су
ли МЕ а 7
чл а Ка +