Srpski pčelar

делу његова пчелињака покрај кошнице, цркве Раванице, каква је у Србији. У овом су другом делу пчелињака само американке Живановићеве конструкције на броју сто. Остраг у даљини пред трећим делом пчелињака, у којем су американке, где оквири ударају пљоштимице на лето, види се бела табла с натнисом: Introite nam et hic deus est (Уђите и овде je Бо:). Слике је ове са ичелињака Јована Живановића фотограФисао наш пријатељ госп. Фрања Хес, директор економске школе у Лунима у Чешкој, које ће уи »требити за n Česky Vcelar“, који излази у Златном Прагу.

Марко Шаула

Пред Божић, или како лечници мисле о меду као храни и леку.

нзв«дб нзх рлА крага Ндамл": Ради јела од забрањена плода изгубио је први човек рај, а велики празник рођења Хр лсгова, отворио је човеку опет врата, која су била за њега затворена откада „сн'кд‘|к> изкгде из& рдд врдга Ila да ли се човек тим многовековним прогонством користио, да ли се опаметио ? Да ли се чува данвс од јела и пића, која му враг пружа, а која му затварају небо и одводе далеко од неба? Не, никако. И данашњи као и први човек воли оно што је забрањено, што му убија душу, те јој затвара рајске двари, што му пре времена руши тело у i роб и упопашћује имутак његов. На размишљање. овога навео ме је лепи наш народни обичај, који на светли и радосни празник рођења Христова отвара на свима српским кућама врата неправедно изгнаноме пријатељу нашега здравља меду. Данас ће свака кућа обичаја ради ма за неколико потура купити меда. Док се преко целе годице’ s силне хиљаде бацају на шећер, сада ће се нека пара вздати и за мед.

7