Srpski tehnički list

_—-Вд-—

говремено скрене пажња на напред изложене недостатке досадашњих зграда, те да би се у своје време поједина имања и зграде могле што рационалније и економније каналисати. 22—11—1912. Београд Јпд. Неш. М, Смиљанић

ШЕФ БЕОГРАД. КАНАЛИЗАЦ.

Технички. радови у окр, крајинском у 191, год.

За крајински округ по својој просторности и богаству може се рећи, да има сразмерно мало путева и других техничких радова. Нарочито је мрежа путева неспретно изведена, да је готово већина важнијих тачака остала без саобраћајне везе. У томе погледу крајински округ не стоји боље и са железницом, која је постављена од Дунава поред Неготине и границом поред Тимока тако, да се она овди сматра, а тојеиу ствари, као железница за транзитни промет, од којег округ неће имати никакве користи и саобраћај ће опет остати по старом све дотле, док се кроз средину округа не изради жељезница и не веже са каквом главном саобраћајном тачком.

Према прегледу путева на којима се врши саобраћај, њихове дужине у границама овога округа, по старој категорији, стоје овако:

1.) Државних путева има 127,19 км.

2.) Окружних 4 "8656: + 3.) Среских ~ „ 16482 4.) Некатегорисаних „ФОО ла

Свега 412,57 км.

У погледу објеката стоји овако:

1, Државни пут Љрегово—НеготинБрза Паланка -- Доњи Милановац— Мајдан Пек-—Благојев-Камен (граница са Пожаревачким округом) има:

а.) сталних _ мостова 4 6.) полусталних , 7 6.) дрвених Е (

Пропуста већих од 1,00 м распона, а.) сталних пропуста 2 6.) полусталних „ 4 в.) дрвених У

Употребљивост овог пута врло је отежана, нарочито партија од Брзе-Паланке до Мајдан-Пека где има успона и преко 12% а и недовољних по упречника кривина у серпентинама. На овоме путу а на „Поречкој реци постојао је гвоздени мост са три отвора укупног чистог распона од 50 мет., који је био саграђен 1886 год. али усљед подлокавања један је средњи стуб вода претурила и конструкција је демонтована ради реконструкције моста а саобраћај се врши дрвеним мостом од 30 мет. распона.

2.) Окружни пут : Доњи Милановац—Зајечар звани „Поречки пут“ дужине 49,35 км. до границе Тимочког округа.

На овоме путу постоје два моста, један полусталан а други дрвени; пропуста нема, иначе се броди преко река на пет места. Има и недозвољених успона до 9%.

3.) Окр. пут: Неготин— Зајечар : 37,21 км. до границе тимочког округа: Има 5 дрвених мостова, 3 полустална и 3 стална моста; пропуста већих од 1,00 м. распона има 6 полусталних, и 1 сталан. И на овом путу има недозвољених успона до 10%.—

4. На свима осталим среским путевима (164,82 км) има 6 сталних мостова, од којих)су два гвоздена а трећи је у раду. 3 полустална и 16 дрвених мостова, 26 сталних, 3 полустална и 18 дрвеник пропуста. На путу Брза—Паланка—Кладово на „Подвршкој реци“ монтоваће се гвоздена конструкција, која је већ донесена на лице места, пошто је доњи строј израђен и чека се на довршетак скела за монтовање, које су већ у раду. Овај ће мост имати 51,84 м. потпорне дужине са 54 м. ширине од средине носача -— Систем носача је полупараболски и сама конструкција тежи 75 тони. За сваку тону готове конструкције са бојењем платиће се фабрици по 389 динара у злату. Због непотпуности скеле и јаке зиме конструкција се није могла монтовати у прошлој ГОДИНИ.

5.. На некатегорисаним путевима (34 км.) има 1. сталан мост и 5 сталних пропуста.

Путеви под 4 и 5.. имају готово свуда дозвољене падове а на многим местима нема мостова и пропуста. —

На техничке радове на путевима у прошлој години издато је у новцу и то: | а) За један засведени мост код места „Рајково“ на путу Доњи—Милановац — Мајдан-Пек — издато је 4500 дин. — Ово је камени мост са полукружним с одом од 4,00 мет. распона израђен од тесаног пешчара са 0,45 м. дебелим сводом — Остали су послови израђени од ломљеног и притесаног кречног