Srpski tehnički list
— 118 —
Мадрида и Барселоне. У току тих проба глас је доспевао врло чист и јак као да су два коресподента удаљена само за неколико километара.
Доставио
Драгован Ивковић
канд. инжињ, електро-технике.
19. априла 1912. г. у Лијежу
МИ
бај [Ај 4
ПО МИЛОСТИ БОЖЈОЈ И ВОЉИ НАРОДНОЈ КРАЉ СРБИЈЕ На предлог Нашесг Министра Грађевина, а на основи чл. 22. закона о јавним сувоземним путовима од 14. јуна 1910. године прописујемо :
УРЕДБУ и ПРАВИЛА за одржавање јавних путова у Краљевини Србији што ће силу закона имати.
Члан 1.
Сви радови и набавке за грађење и одржавање државних и окружних путова по чл. 15. закона о јавним сувоземним путовима уступају се у извршење по прописима закона о подизању јавних грађевина. Према томе за све радове и набавке око грађења и одржавања како државних тако и окружних путова, као и за набавке потребнога алата за одржавање истих, важе одредбе закона о подизању јавних грађевина и одредбе закона о Државном Рачуноводству.
Члан 2.
Према напред поменутим законским одредбама морају се за сваки посао ради одржавања сваког појединог пута у добром и за саобраћај сигурном стању, при дотичном грађевинском „одељку саставити прописна техничка и погодбена документа и то: како за набавку потребног алата или материјала тако исто и за само извршење потребних послова.
Члан 8.
Тако састављена техничка и погодбена документа шаљу се Министру Грађевина као по закону надлежном на преглед и одобрење.
Члан 4.
По извршеном прегледу и одобрењу техничких и погодбених докумената од стране Министра грађевина, окружна начелства, односно окружни одбори, одржаће у законом прописаном року лицитације за уступање ових радова предузимачима у извршење. Резултати одржаних лицитација спроводе се на основи члана 96 закона о Државном Рачуноводству Министру Грађевина као надлежном на одобрење. Члан 5.
По надлежном одобрењу извршених лицитација приступа се изради одобрених послова под. Надзором дотичног скружнога односно самоуправног инжењера и дотичних надзорника путова, којима при том надзору могу помагати и сами путари на својим деоницама пута.
Члан 6.
По свршеном предузетом послу приступа се колаудовању истога у свему према прописима закона о подизању јавних грађевина.
Члан 7.
Потребан резервни материјал за редовно одржавање и оправке пута у добром стању, које оправке посведневно врше путари на својим деоницама мора се према чл. 2. ове Уредбе у извесно доба године, дакле благовремено лицитацијом набавити и депоновати дуж појединих путарских деоница, како би путари били у стању посведневне потребне оправке пута без икаквог застоја вршити.
О овоме резервноме материјалу воде бригу на првоме месту надзорници путова достављајући хитну потребу утрошеног резервног материјала надлежном окружном односно самоуправном инжењеру који се стара о благовременој набавци потребне количине резервног материјала, предржавајући се при том свих прописа ове Уредбе.
Члан. 8.
Сем путара на сваком поједином категорисаном државном или окружном путу постоји још по једна летећа дружина у свакоме округу од најмање 4 раденика, која у свему врши свакодневне потре: бне оправке на појединим лошијм деоницама пута. Ова дружина ради на оним деоницама пута, где јој то према указаној потреби шеф грађевинског одељка односно самоуправни инжењер или надзорник пута нареди. Њој се придружује путар на чијој деоници дружина ради.
У случају потребе већег броја раденика у овим дружинама мора се тражити одобрење окружног начелства, односно окружног одбора што се у редовном месечном извештају Министу Грађевина мора доставити. Дружинске раденике постављају и отпуштају у границама буџетом одобрених кредита окружни односно самоуправни инжењери по своме нахођену на усмен или писмен предлог надзорника пута.
Члан 9.
Наднице дружинским раденицима бележи путар на чијој деоници дружина ради, ито у нарочиту књигу дотичне дружине, коју надзорник пута предаје дотичном путару. Приликом премештања рада ове дружине на другу путарску деоницу, ову књигу у затвореном завоју по наредби надзорника пута