Starmali
228
„стармали'' број 29. зд 1880.
гим, да вас бар краткоћом његовом примамим, да ме и други пут доброхотно саслушате. Збиља! Ако се нисте смејали, то ми је веома мило. То ми је знак, да сам говорио у духу времема* —рм.—
Бачванске и банатске песме. (Још нештампане). 1. Зелен ора, деб'о лад, Буди богат док си млад, Кад остариш, а ти онда Узајмљуј из Фонда. 2. Ој јаворе, јаворе, П о п а купи паворе, Па их учи да М а ђ а р а Узму за нотара. ђурђевчани траву плеву Слушају п о п С т е в у. 3. Три рива мола Мој се дика лола, Од како је учитељ Комуналних школа. 5. Колективне ноте Деру се на Фоте, У залуд се онуд мота Велесилска Флота, 5. Опа цупа чизме моје Од коже сте, ал' од које ? Ево моја песма гуди : Од о б р а з а неких људи. 6. Три рива сомота Је л' те (вла) д и к о срамота, Што се бојиш скупштине Да те не уштине. 7. Ој Вршчани, Вршчани, Та јесте ли кршћани! ? Зар вам прија мандара Од вашег „жандара"? 8. Ко би данас момак био Па се неби помамио На оваку анархију Што нам руши епархију. 9. Еј сомборске улице Постадосте сада „иксга", Ал' ми отуд видимо Кол'ко сати код вас куца! Скупио Аб.
У Ш Т И П Ц Е, Д Ми смо до сад држали, да је задатак ж:кол е да поправља и чисти децу (од сважог неваљалства) а сад видимо из „Заставе" ? да је у Фелдв&рцу било обратно: онде су до сад до^а чистша школу. §. Сомборска репрезентанција је зазсључилгц да се на све улице метну табле са с а м о м а ђ а р ек и м именом дотичне улице. То нам је чудо„ да су Мађари Србе надгласали, кад нама наш пријатељ, иивар Челиковић ,пише да су тамо увек Срби у већини. □ Питалица : Каквог т а л о г а нема у новосадској вишој девојачкој школи? Одговор: Ка-талога; (бар га није било у прошлу недељу, 19. (31.) октобра.) ^ Питалица: Ко у Новом Саду има највише з н а њ а ? Одговор : Варошки д о б о ш а р, јер он толико има знааа, да сваки дан по нешто и другима г даје на знање". + У Панчеву је изишла књига о „Мачку у чизмама"; ово је врло добра књига за децу, али има доста књига других, које кад купимо, а ми видимо, да смо купили „Мачку у џаку." = Дописник из пакрачке дијецезе пише, да је парох Н. Р. врло тачан, јер код њега је млађи син старији, отац је син, а син је отац. Требало би боље загледати у протоколе, можда имају и ови степини сродства: да је деда унук, стрина заова, теча нећак, ујак мати, отац стрина, шогор јетрва, зет кћи, а пуница девете пећке жарило. Црногорцима никако да даду мира! Сад их опет један паша чанг-риза. ? Сушачка „Слобода" узима опетсеби слободу, да Краљевнка Марка назива правим „хрватским" јунаком. Још ћемо ваљда дочекати, да Поп-Кука у „Сријемском Хрвату" позива речма Змај Огње« ног Вука Краљевића Марка овако: „Побратиме, Краљевићу Марко, Да си брже Сријем земљи равној, Нек имадем од боја јунака Ако буде до невоље љуте Да се мени у невољи нађеш !* Аб.
Јавна благодарност! Свима сродницима и пријатељима, који ме удостојише, да буду при погребу моје незаборављене (док се не оженим) супруге, У нади, да ће ми ту љубав и д р у г и пут указати, остајем Шмурило.