Stražilovo
-чз 8Т) ез-
онда није он само њеи. Од 168 часова недељпих утиче Јнкола на н. највише 30 чаеова, остало време је' оп код родитЦља. Породнца, као што видесмо, удара нрви темељ' детињу образовањуу. она и иа време школовања највише утиче на п.. Из тога издаЗи прво, да и на породицу нада један дсо, п то већи део образоваља и друго да иородица и школа морају живети у тесиом лријатељству, ако хоћемо, да се образује у ученику једннствеп круг миели, из којих треба да нотиче воља, складна са моралпим законима. Што
њим и великцм ? Површност, неразумеВањелосла и- недостатак добре воље чнне квара у обема тима васиитаљама нашега 1(арода. Ми се нривидно образујемо, пролазимо кроз школе, добијамо неку углађеностј али срце нам је иразно; наше знање нас не гони да га, у згоднпм нрњликама и ухготребимо, иемамо иптереса за истипу, лспоту и доброту; носматрамо шта еезбива око нас,, али смо према свем хладни; добро дело пе буди у пама допадаи .с а рђаво гнушање. Једппо 1пто паучпмо вешто сакрнвати свбје пра-
породица у детету поставп као основу, на том мора школа даље зпдати, чему школа учи учепика, оно треба породпца да развија Даље. Ова два топла гнезда човечанске проевете само удружсна могу уздиЈш подмлада.к до просветног пдејала. Кад се с ове тачке цогледа па наше данашње образовање, колики недостатцп нам ее ука3 УЈУ ? Колико занемарује породица евоју дужноет према подмлатку, колико ли има нородица, које су неподобне, да чине ту дужпост ? Колико јоште има недостатака па пашим школама и малим и сред-
во мишљегг.е и осећањб.... Ето то су све иоследице шаблонскчиа, површнога образовања, образовАња, које пс иде за пекпм пдејалом, него се унравл.а по случају Какво су последице такога образовап.а, видимо на нашем пранном п неилодном јавиом и друштвепом животу. * Оваке годипе нам по једном сване овај евечанп дан, сваке годиие га радосно дочекамон сјајнопрославимо — о, кад бисмо се екаке године споменули и Вјрлике нроеветне мисли' Немањииа сина,
II. Адлмов.