Svet
MEL GIPSON ME JE BOLJE LJUBIO OD RIČARDA GIRA!
Bznm resfEß. holimidska glumlca ovenčana sa dva Oskara ("Oplužena" i "Kad jaganjci ntihnu"). prića o svnžim isknstvima sa Entoni Hcpkiasom. Bičardom Girom I Malasn Gipsonom. fnil M&m’m I Skfflrsezeoßi. e iiloaa u rßStern-komedijirMaverik" I tvrdi;
spred cvetnog aranžmana sa begonijama i kamelijama njeno lice zrači širokim osmehom. "Obožavani cvece i ovo je baš ono cvećc koje najviše volim." Osoba koje to govori je Džudi Foster, najobrazovanija glumica američkih bioskopa, U iščekivanju da budemo primljeni, iza poluzatvorenih vrata, neuamerao smo slušali intervju koji je davala nekom pariskom nor’inaru i bili smo fascinirani njenim poznavanjem francuskog jezika koje je na nivou znanja uuiverzitetskog profesora. Stisak ruke joj jc čvrst, uliva poverenje, topao je i čini nam se kao da smo u društvu ueke dobro poznate prijateljice, a ne u đruštvu jedne od najvećih holivudskih zvezda koju mnogi nazivaju "mali šef Holh’uda". Njen načm ophođenja i kretanja više odgovara Ijubamoj domaćici kuće. "Želite li nešto da popijete ili grickate?", pita i več je preduhitrila svog ličnog sekretara. "Sedite š raskoraotite se onako kako ćete se najudobnije osećati. Ako želite možemo sesti i na tepiii", dodaje dok pijucka vodu iz svoje čaše sa slamčicom. Pogled mek ali siguran, anđeoskl ali i prodirući, kao onaj kod Leonardove Mona Lize, gleda pravo u sagovornika da proceni da'li može da mu veruje ili ne. Čak i njen stil oblačenja nam karuje da nije pristalica nepotrebniit formalaosti i pokazuje nam žeiju da bude uvek onalcva kakva jeste; crne pantalone prefinjenog kroja, ali sportske i jedna široka siva sviicna košulja kroz čiji se dekolte naiire početal: belog čipkastog grudnjaka. Sve u svemu... nemama elegancija koja joj omogućava lake. me'kaue. baršunaste pokrete kao u gazele. "Naućila sam da se obiačim u Parizu, to je grad koji obožavam zbog toga što je uspeo da u sebi pomeša tllozofiju amerićkog i evropskog načina života", kaže Džudi. Njena gestikulacija nam mnogo govori, otvorenaje, odaje utisakda je pred vama devojčica uzbuđena zbog svog prvog intervjua, a ne glumica, koja, iako, ima samo 32 godme, može da se pohvali sa 30ak snimijenih fiknova. Otvorena je, iskrena, ali na inteligentan način navodi sagovoraika da ne zalazi mnogo u njen privatni život. "Za nekoga ko je stalno pred oćinia javnosti, privatan život je mnogo značajniji od njegove banalizacije radoznalih posmatrača” kaže Đžudi Foster Sa inom se može razgovarati o svemu, na svakom mvou pri čemu ona korrsti sve: od tinejdžerskih izraza pa do fine i stručne terminologije čime nas podseća da je diplomirala savremenu književnost na jednom od najpoznatijih američkih univerziteta, iejlu. Njeno opšte znanje i kultura su primetm i omogućavaju joj da pnča dugo i mnogo, a da nikada ne priča previše o sebi i svojim emocijama: one, na žalost, ostaju skrivene iza sivo-plavih magnetnih očiju. Sposobnost da od sebe udalji sve što ne pripada nekom specifičnom momentu mnoge njene kolege su opisaie kao vaspitno profesionalni smisao; "Stiže na snimanje uvek sa šoljom kafe u ruci i čvrstom sigurnošću da će dobro obariti posao”, rekao je o njoj Eritoni Hopkins, strašni Hanibal iz filma "Kad jaganjci utihnu". Za ulogu u ovom fihnu Fosterova je dobila svoj drugi Oskar. Prvi je dobila za
ulogu u filmu "Optužena" gde je pored nje igrala Keli Mek Gilis. U nasetu razgovoru razmenili smo dve tri reči i o filmu "Maverik", vesternu koji je prerađena verzija čuvene tv-serije iz 50-ih godina. U filmu. koji je režirao Ričard Doner, pored Džudi Foster igraju i Mel Gibson i glumac Džejms Gardner (glavni glumac u nekadašnjoj tv-seriji). Za Džudi Foster ovo je bOo jedno sasvim novo iskustvo. Posle mza uloga u ozbiljnim filmovima koje su joj donele i dva Oskara, po prvi put se našla u nekoj vrsti komedije. g ® Otkud ovako riskantan potez u Blrau koji nema takvu psihološku podlogu na kcju smo navikli n Vašim ranijim fiimoviina? Odmab ću vam reći da mi se vestern fiimovi nikada nisu dopadal: Odlučila sam da prihvaturi uiogu u fiimu "Maverik" jer to nije bila jedna obična vestern priča smeštena u određeno vreme. To je priča o tn osobe i njihovun karakterima, njihovim skrivenim licrma ,koja im omogućavaju da žive razne simacije. Otprilike rma već 10 godma kako želim da glumim u nekoj komediji, ali nikada msam naišla na materijal koji me jemogao zainteresovati, a pre svega. nisam nalazila ni osobe koje će to znati dobro da urade. Bojala sara se jer sam dugo vremena mislila da neću znati da igram u komediji. Ono što me je nagnalo da pristanem, ovog puta, je činjenica da je to bio vestern koji nije ličio na klasični: Anabel Bredsford, Ijubazna žena sa juga koja dokazuje da nije samo lepa provincijalka kakvom su je svi smatrali pa i junak priče, igrač na sreću koji je kukavica jer se drži podalje od stola za igru. • Po Vašem tonu, načinu na koji pričate o ovom filmu, čini mi se da ste se baš zabavili i na kraju
krajcva, ako smem da kažem, i niste baš fako nesnosni kako s« Vas mnogi opisivali. To je -tačno. Mel Gibson i ja smo se, baš puno zabavili praveći ovaj filia. Uz pomoć Donera, koji mnogo sluša glmnce, improvizova!i smo pola filma. Baš mi je bila potrebna jedna "lagana" uloga u kojoj bih se mogla zabavljati i prikazati i jednu stranu mog karaktera, onu veselu stranu koju, na žalost mnogi ne poznaju. Mislim da ću jednog dana probati da režrram i neku komediju, • I dopustićete giumcima da improvizuju, kao što je Doner dopustio Varaa n filmu? Hm... ne znam da li ću i koliko ću, jer obično sam kao režiser na smmanju vrlo metodična, strukturalna u mom načitm razmišljanja i opbođenja, čak, lako, verujem u film kao "zajednički projekat svili učesnika". Pitam za mišljenje i električara, i kostimografe... ® Mnoge žene Vam zavide. U filmu ” Somerzbi" igrali ste zajedno sa Ričardom Girom, u filmu "Maverik" sa Mel Gibsonom, odnosno sa dva ghunca koja su vrlo popularni kod ženskog sveta. Kakav je bio Vaš odnos sa ovom dvojicom "zavodnika"? Moj odnos sa obojicom je bio odličan, obojica su privlačni ali Ričard i Mel su dve sasvim različite osobe. Ričard je miran, vrlo rezervisan, uvek analizira stvari i život. Nekad se čak, čini da su njegov duh i njegovo telo razdvojeni i da je jedan deo na jednoj strani a drugi deo na snimanju. Ali odmah zatim, iznenada, kada to najmanje očekuješ, posvećuje ti svu svoju pažnju i od tog momenta za njega samo ti postojiš: nemoguće je za jednu ženu da se ne oseti magnetski privučena jer Ričard ti čini da se osećaš specijalnom. "Opasan" mu-
škarac ali i jako Ijubazan i sladak. Mel, je naprotiv, vulkan u neprekidnoj erupciji, osoba kojoj ne pokazuješ detmjastu stranu sebe, jei te je strah. Nije svestan koliko je privlačan i koristi se trikovima, šalama, vicevima ne bi li privukao pažnju žene. Njegovo prisustvo je razoružavajuće. Baš se jako zabavljala sa njim. Cesto smo se šalih i smejali svega nekoliko trenutaka pre početka snimanja. Zajedničko mi je što su obojica velikodušni. e Ko se od njili dvojice bolje Ijubi? Mel je, možda, u biagoj prednosti, ali to je možda zato što sam se sa njim osećala opuštenijom. I Ričard se vrlo dobro Ijubi... ah molim vas ne pričajmo više o ovoj temi, ne volim tračeve kao ni stereotipe, » Radili ste sa veliMm režiserima kao što su Vudi AJen. Alen Parker, Džonatan Dera, Martin Skorceze. Šta vas je svako đo njih naučio budući da ste vrlo dobro odigrah ulogu režisera i realizovali film "Mali čovek Tejf"? Svi su me naučili kohko treba da je velika Ijubav prema jednom projektu koji želi da se reahzuje, Svako od njih imatazličit način da to prikaže; Skorseze. koga smatram najboljim američkun režiserom, te jednostavno ponekad obavije svojom kreativnošću i načinom razmišljanja. Vudi Alen ti, naprotiv, ništa ne govon o scenariju i tako nađeš da recituješ, a da ne znaš kako je zamišljena ta scena: Dva različita načina, ali nijedan nije bolji od drugog, s ozbirom da su obojica pravili i nastavIjaju da prave odlične filmove. Najviše žalim jednu stvar: svidelo bi mi se da sam mogla da radim sa Federikom Felinijem. Otkako je on umro, ko je ostao od velikih evrop-
skih režisera? Bio je jedinstven, oe može se imitirati. Trenutno u Evrcrpi postoji nekoliko dobrih režisera, naročito u Italiji i Francuskoj, ali niko. od njih nije tako dobar kao Felini. Polako ćemo shvatiti koliko mu zapravo svi dugujemo, i kao čoveku i kao umetniku. ® Kakva je razlika izineđn: biti glumac i biti režiser? Ako mogu da kažem, oduvek sam u sebi imala izvesnu naklonost da kontrolišem to što radim. Najbolja stvar koju čini režiser jednog filma je to, da je režiseru dopušteno sve. Ako to radite a glumac ste, onda vas smatraju gnjavatorom. Odličan režiser je vođa; zbog ovog volim da režiram film. Ali sa druge tačlre gledišta gluma pruža više zadovoljstva, čak, iako režiser ima tu prednost da može da se koristi različitrm umetaostima kao što su muzita, slikarstvo i bilo koja vrsta jezika, dok glumac samo interpretira sve re emocije i osečanja. ® Nedavno ste se sa Vašom producentshom kućom isprobali i na polju produkdje. Da li inlate u pianu neki projekat? Da sa kućom "Poligram” sam potpisala ugovor o produkciji ,6 filmova na tri godme u kojima neću morati obavezno ja da igram ib da # ih režrrani, Pm projekat je film v "Nel" koji ću raditi zajedno sa glumcem Lianom a u režiji Majkla Apteda. To je priča o divljoj žem koju nalaze u šumi i koju jedan lekar uz pomoć psihOloga želi naučiti da živi u civilizaciji. Priznajem da je to teška uloga a pored toga moja učesće u fiimu je dvostruko. I kao glumica i kao producent, tako da te pomalo bojim i nisam opušten?. Aii tako ;. bilo i kada sam rađi' fih "Ma iovek l Tejt", pa še, >' ik na kraju > dobro završilo. •
45
7.07.1995. Svet