Trgovačka korespodencija : za školsku i privatnu upotrebu
Он
Уређење трговачких писама.
Трговачко писмо представља нас саме, који га пишемо; оно нас препоручује, те се по њему о нама суди. Ово је сасвим природно с тога, што се већим делом и не познајемо лично са онима, са којима смо у вези, са којима се дописујемо.
Лепо, чисто, читко, разумљиво написано писмо свакако ће о нама створити боље мишљење код онога који га чита, но да је мрљаво, нечисто и нејасно написано.
Из тих разлога треба и на уређење трговачких писама обратити нарочиту пажњу као: на чистоту, спољашњи изглед, на хартију, мастило, састав, стили т.Д.
Код сваког трговачког писма мора се пазити на ових пет саставних делова његових; на:
· Датум.
. Наслов или адресу (натпис). . Садржај или језгре.
. Завршетак, (крај) и на
· Потпис.
СО ОЗ КО
Датум
Датумом се обележава време, кад је писмо писано и место у ком је писмо писано. Датум се ставља на врху десне половине табака, до 2 см испод горње ивице; на пр:
Београд, 15. Априла 1920 год.
Напомена: При писању датума треба распоредити простор тако, да после написане године остане најмање 0, см. празнине до десне ивице. Исто тако не изгледа лепо кад се збијено пише, или се не пази на симетрију т. ј. распоред простора.
Пошто се датумом обележава време кад је писмо писано, кад је уговор склопљен, примљена обавеза и т. д., то треба да је на видном месту и да је читко написан и то овако: место писања и месец пишу се словима, а дан и година цифрама.
У многим земљама, нарочито у Француској уоби-