Učitelj

521

интересима ; ако би се на неко време породицама које припадају вишој класи оставило само васпитање и ако би оно такође подвргло општем праву и носило на себи упечатак, то шта да кажемо о обвезаности образовања и васпитања које је изложено на тежака, занатлију, ранитеља куће и у опште пролетаријата (сиротиње)“ Може ли се он удаљавајући се заједно са својом женом у неку фабрику, завод поље и т д. мислити о томе да сам буде у стању занимати се васпитањем и образовањем своје деце % Има лион потребног за то знања7 и на послетку има ли он времена за то 7

По томе можемо рећи, да при садањем оваком економном и материјалном развитку нижи сталеж не може сам за-

нимати се не само образовањем него

чак и васпитањем, јер он оскудева у сталном помагању.

Из овога видимо да из непажње на устројство породичне везе, — које се без сумње види у садањем друштву, 2 из узрока који дубоко леже у самом друштву, које је немогуће отвлонити (816 %) делателност породице за образовање губи највише своје значење, усљед тог је нужно имати потребна, срества за замену ове ослабљене и неподмирене свима потребама делателности породице.

Задаћа ова особито је важна, јер од решена питања : ко је дужан занимати

се васпитањем младог поколења; ко је дужан у овом односу заузети место породице зависи добра, срећна или несрећна судбина народа.

С руског превео

БС |

Прилог чланку „зашто деца изостају од школе.“

Мој колега довољно је разложио, у по- | менутом чланку, својим говором и приме- | рима, за што деца изостају од школе. Он је навео четири примера разнога случаја изостајања од школе. На завршетку изнео је и своје мишљење, како би се могло овоме стати на пут. –

Прочитавши цео чланак,“ могу рећи, да се у главноме слажем са њиме.

Да изостајање ђака од школе чини велику сметњу пастави и да задаје млого посла наставнику, — није потребно о томе више говорити. Ово је потпуно доказано. Од сада треба, само тражити начина, да се овоме злу на пут стане.

Пошто је мој колега доста о овоме, у реченом чланку, разложио, неће бити потребно да и ја о томе говорим овде. Одма ћу прећи на неке примере изостајања од школе, који су се десили у мојој школи.

да то молим читаоце, да ме са слушају Један је пример врло смешан и интересантан. — И у мојој школи као и у другим изостајања често бивају.

да штог — Казао је све мој друг у поменутом чланку. —

Више њих, — и то се зна који, често готово сваког трећег дана изостају од школе. Сутра дан упатани, где су били и за што нису дошли 2

— Неки одговори: „пречао сам опанке г.5; други, „није ми дао отац“; трећи, „чувао сам овце, козе, говеда“; или: „нисам имао хлеба.“ ит. Д.

Овако се сваког дана дешава.

Ја се сећам прошле године, да сам само једног дана имао све ђаке на скупу. Чудио сам се и рекао: „е Фала Богу, кад се је-

| данпут сви скуписте, мора се нешто важно