Učitelj

963

111. разред:

9, Да из науке тришћанске у ЛП. разреду остане све по трограму данашњем, изузимајући „символ вере“ и „беседе три= стове.“ (Ово двоје да се остави за старије разреде.

10. Да се из српског језика изучи позна вање свију врста речи им деоба њижова, сем десбе придева и заменица.

Деобу придева и заменица изоставили смо с тога, што су ово понајтеже ствари. У залуд су само они труди, који се уложе око тога у ШИ. разреду ; јер док ђак дође у ТУ. разред, тако све то заборави, као да никада о томе није ни слушао.

Из јестаственице:

ИП. Да дође свео човеку (и спољни и унутрашњи опис). Остало све по програму, но само да се детаљише.

ТУ. разред: Наука хришћанска :

12. Да се изоставе тајне Христове и заповести божије. Остало по даналањем тро-

граму. Српски језик: 18. Да дође подела свију врста речи и мењање. Словенски :

4. Да се читанка словенског језика друкчије удеси. Да у њу уђу лакши одломци из Евангелија, па тек тако да остане превод.

Рачун:

15. Поред осталога што се у програму

спомиње да дође све 0 десетним разлом- |

цима, а да отпадне дељивост бројева м трости разломци. ')

У опште се сматра да су прости разломци лакши од десетних. Ми смо пак тог убеђења да су десетни разломци много равумљивији, и да је с њима много лакши рад но са простим разломцима. Десетни се раз-

! Прости разломци не могу отпасти, јер у животу они чешће додазе но и десетни. Уред.

ломци дају врло лако објаснити новим мерама. Најтеже је код десетних разломака мпожење и делење. Но и то се да врло лако објаснити новим мерама.

Како је дељивост бројева пужна у радовима с простим разломцима, то изостављајући пр. разломке изоставили смо и дељивоет бројева.

Јестаственица :

16. Да остане по програму, само да се детаљише.

Писање :

17. Да се избаци писање по такту.

Писање по такту тешко је извести. Ко је у стању толико руку стрпати у један калуп За ово треба и много времепа, и много труда, и много којекаквих удобности. Лепо писање може се постићи и без овога. |

18. Да се уведе писање по једној линији.

19. Интерпукција да се тачније одреди.

Интерпукција се не може извести без познавања синтактичких правила. С тога не би требало у овом разреду интерпункцију систематски ни предавали. ')

У. разред: Наука хр. 20. „Десет зат. божији“, о траму ж богослужењу, крштење Срба и српска слава. Ово да буде из науке хришћанске.

Рачун :

21. Квадратне метарске мере. „Дељивост бројева. Прости разломци. Размера “ сраз. мера. Интересни рачунт.

То да буде све из рачуна.

Земљопис :

92. Да се изучи само Европа, а као ново да дође нешто из физичког земљописа.

' Не слажемо се с овим. Интерпункција мора, доћи још у ниже и најниже разреде, заједно с реченицом. Јер, како ће деца радити писмене радове, ако не знају ове најосновније Форме њиовер

Уред.