Učitelj
142
Тај ужива у старости. | — Кад што тврдите увек додајте : „мени — Који знаде шта ћутање вреди, | се тако чини“, То људи воле, јер то покаМного себи невоља заштеди. | 5ује скромпост. _
| _- Ко дочека старост, биће му или награда или казна његове младости. - — Како то било на овоме свету, — Ко се псима игра добро је да има | Сачувај веру увек у цвету. батину у руци,
— Ко се труди да погрешку своју оправда, све се више у њој углибљује.
(НАСТАВИЋЕ СЕ)
оно вфс оне
гигникЕ
Ручни радови у Учитељској школи. — | дотле оно има остати као најбоља приСаксонско министарство просвете увело је | према за слободоручно Цртање. пробе ради ручне радове и у учитељску о У слободоручном да се праве а доц- 3
шкоду и то у Грими. Ученици средњих класа, није и криве линије уче на геометриским бавиће се радовима с дебелом артијом, с фигурама. Онла долази цртање тела, црповезивањем књига, дрворезом и столарс- | тање шара и украса (орнаменско) и упоким радовима. После систематичне наставе треба лењира, шестара и мерила у нужној у шкоди, ићи ће ученицин у повеће ради- мери.
онице онде у месту, те ће сами радити још 6. Као из осталих предмота тако и из више и гледати шта све припада коме Цртања имају се сва деца у основној школи и вежбати подједнако, и за го се сва увек
Немци страшно млого полажу на. ове ручне радове, и њиховом школом у млогоме потпомажу њину тако силно индустрију данашњу. Сем нарочитих школа за то, ови ево где оће и спремају се да и основним школама дају основице за то.
имају занимати с једним пстим задатком.
7. При аналитичном поступању прегледи на зидовима не смеју изостати; но они не смеју имати ни помоћних линија ни представљати цео цртеж.
8. Књижице ђачке са штампаним пре-
Цртање и основна настава. — На општој гледом у њима нису згодне за наставу из 4
скупштини учитеља саксонске краљевине Цртања. 4 АДржано је једно предавање „О настави из 9. У женским школама, где настава из - 55 Цртања у основној школи“ и усвојене су | Цртања потпомаже ручне радове женске, Ј ове тезе: ученице се имају мање бавити с цртањем ~
1. Настава у Цртању у основној школи ћошкова, шиљака, слова, монограма, цвећа, треба не само да вежба руку и око него | и других украса. Но право цртање мустара, да развија и разум и осећања. _ за вез има се одбацити као штетно за очи.
%. Настава у цртању да се почнње од 10. Цртање у основној школи не сме ни 3 треће или барем од четврте године школо- боје са свим напуштати. Барем се морају 1 упознати с бојама, и у шарању хармоничпом
5 НЕ школи има само да дође барем с двема, слободоручно Цртање, а цртање с правим
лорУ а | Р 1. Настава у пртању потпомаже и друге линијама да долази после, пошто се деца 54 : струке, као и њу што потпомажу опет друге. ~
извеште ла цртају праве и криве црте сло- = Тешње мешање пак ње с осталим предме-
бодном руком. | - У - | тима није добро. 4. Докле се год не докаже, да је стигмо- | Б | |
граФско Цртање шкодљиво за очи дечије,