Učitelj

586

жење с тога, што није погођен правац и пише се којешта; даље вели: да ни сам учитељ не одговара своме задатку, нису га исплатили многи и да удружење и од њега

има штете,

Потпреседник опомиње предговорника на изразе, који су се у његовом говору чули, а није им место у скупштини.

Љ. Јовановић товорио томе, како је одиста лепо и корисно ширити дечију литературу, но ми имамо свој лист, који треба да буде прави израз учитељства, међу тим је „Учитељ“ врло лабав. Противан је да учитељско удружење прими лист.

Никетић покушава да говори о овој ствари, но почиње с личностима (вичу : па ствар), Он на послетку одустаје од речи, јер је интересован у томе,

4. Путниковић пребацује (. Лазаревићу, да нема права да виче на „Учитеља“ јим више, што ни једно словце за лист није написао. Даље прелази на лист М,. Сроадију и објашњава разлозима за што је покренут тај лист, напомињући, да и у самим друштвеним правилима стоји неговање књижевности у опште. Доказује, како би удружење, као власник могло имати штете, а као покровитељ само добити и то 20% чисте добити од претплате.

И. Дробњак вели, да је истина, да у натој дечијој литералури има веома мало листова за децу. Ширити књижевност преко је потребно и корисно, али је ипак противан, да „М. Србадија“ буде орган учитељског удружења,

Др. Шаркивић. ПЛротиван је да се прими

М. Србадија из разлога, што одвлачи снаге од „У читеља“ који је главан лист, а, и 3607 тога, што је Глав. Одбор покренуо „М Орбадију“ бев знања осталих чланова ГА. одбора и скупштине.

К. Андријалцевић. брани М. Србадију љао добар дечији лист и напомиње, да је учитељима у дужности, да потпомажу дечију литературу.

Аре. Пантић, као изв. одборске мањине, тражи, да скупштина прими М. Србадију, јер су услови повољни. Пита Глав. Одбор

да му објасне, како разуме услов 20%, или од претплате или од чисте добити, Путниковић објашњава, да се разуме

"207, од чисте добити.

Ра'иковић обраћа. нарочиту пажњу скупштине, да није истина, да је литература дечија довољно у нас заступљена, објашњава, преку потребу добрих дечијих листова. Тражи да се М. Србадија прими као орган учитељског удружења, о коме ће Главни Одда води рачуна. (вичу: да се реши).

Поттпреседник напомиње, како има још пријављених говорника, а ствар је врло важна, па би ваљало и друго саслушати.

Ф. Видаковић одбија тврђење неких предговорника, који кажу, да ће ако се усвоји „М. Србадија“ ослабити снаге око „Учитеља“. Даље доказује корисност усло-_ ва поучитељско удружење, и потребу овак-' вог дечијег листа, у коме ће, учитељи, као најбољи познаваоци деце писати.

Изв. Ђ. Којић чита из правила учитељ удружења чл. 8, по коме Главни Одбор не мора да ради на листу без награде. Мисли, да треба према. овоме прекинути даљу дебату.

Потпреседник поставља питање (граја : вичу: да се реши), да ли да се реши ово питање, или да се још говори.

Свупштина већином решава да, се више не говори.

Поттреседник. Пре него што поставим питање на решење. Г. г. известиоци нека прочитају решење Изв. одбора.

Известици 'Б. Којић и А. Пантић читају решења.

Потареседник. Ко је за мишљење одбор ске већине, (онако, како је то предложио Гл. Одбор) нека седи, а које за мишљење одборске мањине нека устане.

Већина у скупштини устаје и према томе усвојено је мишљење одборске мањине и то: |

Да „М. Србадија“ зе својина. учитељског удружења“. Њу да уређује редакциони одооср, који уређује и лист „Учитељ“. Чист приход де улази у дружинску касу, а поједиви чланци, да се по могућству награђују. Ако Гл. Одбор у току године увиди,