Učitelj

МАХНЕ ЈУ ВА СИА ЊУ 219

чинилаца који и у другом случају ремете правилан природни развитак и хармонију.

И ако је доба развића деце која данас почињу да полазе у школу прилично подесно према поихоложким захтевима, ипак претрпаношћу материјала наставног веома се велики притисак чини на правилан развитак духовног живота, тако, да се осетне последице од истога јављају. Није без основа тврдња. оних критичара данашње основне наставе који тврде, да она при свем четворогодишњем напору у школама не постиже апсолутно никаква успеха и да је шта више од штетног утицаја по напредак ма правилни развитак индивидуалнога живота !

Да се свратимо мало и на ову ствар.

(Наставиће се).

МЕТОДИЧЊЕ ПРИМЕДБЕ од П. МАРКОВИЋА.

Једна од највећих незгода, које су силно ометале напредак наших основних школа, нарочито последње две деценије, биће несумњиво сувишна равнодушност, коју је и сама држава, до сада показивала према стручном усавршавању самих наставмника-ца основ. школа у њиховоме послу.

Мислило се да је напредак основ. школе потпуно осигуран, ако се држава постара да сваки наставник осн. шк. добије најпре стручну спрему за свој посао. И само о томе се држава и“ постарала. Установљена, је учитељска школа, која је свој задатак, нарочито у прво време, сјајно вршила. Она је послала у основну школу раднике, који су се како по својој стручној спреми, тако и по приљежању и свима осталим врлинама ваљаног народног учитеља, могли мерити с учитељима, најнапреднијих земаља. Они су подигли учитељски углед у нашем народу и увели сасвим нов дух и у васпитање и у наставу, те су тако дали јачега полета целом образовању народнога подмлатка. Школе, у којима су радили ови учитељи, изостајале су иза школа у најнапреднијим европским земљама само