Učitelj

5,

а на крају 180. Шта ћемо назначити на средини полукруга 2 (909). За. што 2 Сал да обележавамо даље. Најлакше ћемо поделити ако су 0 до 90: поделимо најпре на 3 дела, а. тако исто и од 90 до 180. Затим сваки део опет поделити на 83 једнака дела.) Онда ћемо добити од 0 до 90. девет делова, а толико исто од 90 до 180.. Сваки сад део поделићемо на 10. ситних једнаких делића, а то ћемо лакше учинити, кад најпре поделимо на 2 дела а = после сваки на 5. Сад смо свега Са. 16. добили 180 делова. На овом

угломеру нећемо све делове записати цифрама, него сваки десети део.. Тако прво ће доћи О па 10, 20 и т. д. до 190.

Да вам кажем како се сад овим угломером мери угао. Ону тачку угломера где нам је стајао шестар, кад смо обележавали полукруг, ставићемо на теме угла, а тачку О (нулу) ставићемо на један крак угла.. Други крак пресеца угломер н ту видимо на коме је степену пресечен. угломер. (Сл. 17).

Са. Н.

ПТ. Троугли.

1. Појам. Шта сам сада н пртао 2 (Сл. 18). (Један угао). Шта сам

р = сада радио 2 (Саставили сте краке угла једном правом цртом). Колико сада овде имам углова (Три). За то што овде има три угла ово се зове троугао. Троугао. зове се простор, који је са три стране офраничен правим: цртама. | ; | Шта је то троугаог Колпко има углова у троСа, 18. угду. Са колико је страна ограничен 2

5 Све ово треба радити да деца виде.