Učitelj
ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД < 109
Ва нас је у овоме важан Факат, да се непосредно васпитање наглашава као један најважнији део т. ј. као половина посла у про· цесу васпитавања. Међу тим у нас већина наших учитеља само наставља п управља с децом, а од непосредног васпитања нема ни помена. А тамо, где би можда спремнији и увиђавнији наставници и покушали да на томе раде, не може опет бити ничега, јер данашње уређење наших школа тражи, да школа пружи масу чињеница, која. је чврсто програмом обележена, без обзира на интересе, који из: круга тих чињеница, треба. да произиђу т. ј. да створе ЕЦ а морална је воља оно што и моралан карактер.
Јена. Ми ОБ.
Дечје игре.
У Петрограду постоји друштво за Физичко развијање деце. То. друштво енергично проширује круг свога рада при свему томе, што: располаже веома скромним средствима. У току ове године друштво је два пута недељно припремало игре за децу у александровском парку. Деца су врло радо посећивала игре, које су их много веселиле. До 1 августа на игре се скупљало преко 2000 деце од 5 до
15 година. Поред тога изведено је и неколико екскурзија у друга места.
На жалост мала срества нису допустила да се те екскурзије чешће изводе, а желети је: да не само родитељи, но и општине притеку у помоћ овоме корисном и милом предузећу.
Поучан пример у томе показала је варош Харков. По саопштењу „Нов. Времена“, желећи обележити свадбу наследника, Царевића, Харковска градска дума решила је уредити у градском парку оделење за дечје игре. У томе циљу дума је објавила конкурс за пројекте парка за дечје игре. Сваки пројекат мора имати цртеж паркаи свију потребних појединости. За награду пројеката одређене су две суме конкурентима : првоме 300 а другоме 150 рубаља. Дума је одобрила за дечје одељење парка 15.000 рубаља.
А код нас у Србији. где се јавно признаје, да се у физичком погледу примећује дегенерација — опадање — да ли би и код нас бар велике вароши (Београд, Ниш, Крагујевац) требале да се угледају на пример харковске општине 2
И да ли не би требали и српски учитељи у овом питању да. предњаче 2 —