Učitelj

10 | ПРОСВЕТНИ ПАСТОРЦИ

очајничку борбу на пракси, у Просв. Савету огласили су себе за компетентне, да „пелагићевски“ решавају о питањима, која не разумеју. Потиснути учитељи по сматрали су мирно и са осмехом на уснама ово сваштарство професора математичара, правника, Филолога и др., који су почели и јавно локазивати, да су они позванији од учитеља да решавају чак и питање о уџбе__ницима и другим књигама осн. школе ! Колико се у опште потцењивао сваки учитељски – рад У Просветном Савету најбољи је доказ догађај, који треба да се и двадесет пута помиње и тако да се чува од заборава. А тај је догађај у овоме: | | Један учитељ написао је књигу за младеж коју _ је једном Просветни ('авет прегледао и нашао да 6, може поклањати о испитима Када је писац замолио министра просвете да му откупи неки број књига, онда је Просв. Савет, донео одлуку, да се може откупити, пошто се неке грешке исправе. И кал је учитељ, писац, све грешке исправио и ресеренат педагог прегледао и поднео реферат у коме је похвалио сво исправке, онла је Просв. Савет решио: да се књига не може откупити и да се не сме ни поклатати 0 испиту = дакле да се не сме продавати! И кад је Просв. Савет донео оваку одлуку о књизи, коју је наша критика веома похвалила, онда је ли чудо, што ни један учитељски рад до сала није добро прошао : !...

; Потискивање учитеља са свију оних места, на ко“ јима је њихово знање и искуство меродавно, достигло је своје крајње границе. Време би било да се на меродавном месту увиде ове заблуле. Јер понижавање и: потискивање учитеља убија и просвету, и дух У раду, и утакмицу међу учитељима. Ко је тај, што може желети, да у овој земљи буде једна маса необразованих и апатичних просветних. раденикаг –