Učitelj
ПРВА ПОТРЕБА УЧИТЕЉСКА З
"кући, не би могао а да не буде од утицаја и на рад
у школи и на околину у овом правцу. Ја управо налазим, да се школске градине (баште), ове расаднице свега што је добро, и не могу подићи локле се учитељи не настане стално на једно место. А кад школа и околина њена постану његово лице, онда ће се он друкчије и старати о њему, да буде светло и честито. Данас она није његово лице. Она је лице свих оних досељеника, који су у њој поседели кратко време док није стигао премештај, да иду у друго место. Она је лице нашега политичкога живота Она је пустиња и развалина. |
Кад би се престало с премештајима, учитељ би имао и времена и прилике да се боље упозна и с људима, њиховим особинама, потребама и нарављу и у опште с околином својом. Без овога он не може да развије свој прави просветни утицај ни на једно ни на друго. А. данас учитељи личе на путнике, који су се задржали ту неколико дана па да продуже даље, а школе на наше
· механе..... Учитељ данас нема кад да се довољно упо-
зна ни с кметом, ни с кумом и пријатељем, ни с најближом околином. И доиста, ја се не чудим што имућнији сељаци веома нерадо дају своје кћери за ове, како они веле скитнице и бескућнике. И докле је год учитељски положај овако јевтин и сталност овако мала,
"дотле ни напретка у школи и ван ње не може бити
млого већег. Докле год један обичан партизан престав-
___ник највише политичке власти у месту може с најве___ћом поузданошћу да каже: „Ја тебе могу да преместим
кад год хоћу“, дотле је зло. А овоме злу што пре треба
стати на пут.
У овогодишњој својој ревизији ја сам имао један срез и једну варош. У срезу је било 22 а у вароши 24
_ наставника. Од ових 22 у срезу скоро половини је ово
прва гоцина у томе месту, а неколицина су иу току 1