Učitelj
ПОЉСКА ПРИВРЕДА 685
тих би места народ могао увек однети по коју добру. племениту и корисну поуку.
Тада би се прквено двориште могло подичити ле пим воћњаком и липаром у коме би могао бити смештен и пчеланик. Од тога би и свештеник и црква му више имала прихода него што га имају од онога корова и травуљине којима су црквене порте данас ма_ хом обрасле. Тада би се у црквеном дворишту и одмарало и уживало, ту би се о свему и разговарало И договарало, а не би се онда као сада бегало из цркве право у мејану. |
Учитељ упућен у пољској привреди могао би засадити разним дрвећем и шибљем двориште своје школе, А од тога ако не би имало никакве друге користи а оно не би бар деца за време одмора лети била изложера оној несносној жези и припеци, већ би се играла и одмарала у ладовини од липе, ораха, багрема и т. д. А ту би се деца учила и познавати и разликовати поједино дрвеће. Како би лепо било видети око школе воћњак макар и од неколико дрвета, а мали виноград или чардаклију поред саме школе. — Са омало труда и трошка учитељ би, на оном парчету земље што је иза школе, могао подићи врло красан повртњак из кога би могао имати преко целога лета разноврсне зелени и поврћа. Тамо би он могао подићи и мали пчеланик. Сем материјалне користи за учитеља ту би се сеоска деца упознавала са разним културним биљкама и њиховим гајењем, те би после и сами знали и умели гајити их. А одатле би се учитељ свагда снабдевао потребним му а свежим материјалом при предавању „Познавања Природе.“ Па за што се онда и у том правцу не ради 2
Пренимо се једном и разаберимо. Прионимо али својски за оно што нам треба као насушни лебац.