Učitelj

338 УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ

дови хонорисани иу «учитељу» штампани с' рубрикама: колико је штампаних табака, колики је хонорар одређен и колико је хонорара издато и све издатке дружинске да оверава председник.

Извешт. одбор моли скупштину да и ову установу препоручи Главном Одбору.

Извештајни одбор — изневши горње замерке на рад Глав. Одбора, које по мишлењу извештајног одбора могде су да се непојаве овај одбор, расматрајући у главноме рад главног одбора у осталим дружинским пословима дошао је до уверења: да је главни одбор сав свој труд заложио да удружење коракне и благодарећи њиовој заузимљивости — удружење је могло онако напредовати, што може служити само на част чланов. глав. одбора на неуморном раду. На основу чега извештајни одбор има част предложити ХШ учитељ. окупштини да и она ода дастојно заслужену захвалност члановима глав. одбора.

У исто време извештајни одбор овом приликом може е' радошћу констатовати и овај Факт; да је одзив српских грађана према учитељству најјачи доказ, да је српско учитељство погодило прави пут и да одговара свом народном задатку и даје нам наде, да ће српско учитељство у скорој будућности видети своје идеје остварене. 5

Захваљујући се скушштини на поверењу молимо је да овај наш извештај са напоменама изволи примити.

8. августа 1896 год. Београд. ПРЕДСЕДНИК ИЗВЕШТ. ОДБОРА Дим. Ј. Соколовић ИЗВЕСТИЛАЦ

Мил. Пантелић ЧЛАНОВИ:

Ђорђе Јовановић # Милан (С, Смиљанић Панта Симић

Мића Ивковић у свом подужем говору вели: како му је познато, да несугласице међу неким члановима удружења постоје још пре 8 година, како не припада никаквим Фракцијама те може објективно ценити; осуђује оне чланове, који и за најмању ситницу потрче одмах у јавност, као што је радио г. Којић приликом новог министровог пројекта о осн. школама. Ако је имало каквих замерака у раду Глав. Одбора, требало је опоменути га писмом и то би било дружевски. Брани Главни Одбор и тражи да се поједини изрази у извештају извештајног одбора, као претерени, ублаже.

Михаило Станојевић говори, како му је— као београдском учитељу —- познат рад Гл. Одбора. Хвали рад Глав. Одбора на подизању Учитељског Дома, али му се чини, да је приређивање лутрије врло незгодно. У даљем свом говору осуђује Главни Одбор за штампано писмо у «Учитељу» м замера, што Гл. Одбор није енергичније бранио учитеље од хашшења, Исто тако замера редакционом одбору на уређивању «Учитеља“ нарочито, што учитељске радове не прегледа и не пушта у лист.